Sebastien Loeb után a másik aktív világbajnok is kiszáll a rali-világbajnokságból, Petter Solberg közleményben tudatta, hogy 2013-ban nem vesz részt a WRC sorozatban.

“Nagyon hálás és boldog vagyok azért, amit tapasztaltam a WRC-ben töltött 15 évem alatt” – mondta Solberg. “Most viszont igazán szomorú, mert szerettem volna vezetni még néhány évig, de kiderült, hogy nincs számomra WRC-program a következő évben. Mondtam, hogy hajlandó vagyok akár ingyen is vezetni, de nem fogok fizetni a vezetésért. Ez nem jelenti azt, hogy soha többé nem láttok engem WRC versenyautóban, de most azt hiszem, így a legjobb.”


A karizmatikus fellépése és szépfiús megjelenése miatt Mr. Hollywoodnak becézett pilóta 1998 óta versenyezett a vb-n, 188 futamon indult, 13 futamot nyert meg, 15-ször második, 24-szer harmadik volt.

Pályafutását a Fordnál kezdte és egyelőre úgy tűnik, ott is fejezi be, 2000-ben került a Subaruhoz, ott töltötte legsikeresebb éveit, 2003-ban egyéni világbajnoki címet nyert. A márka 2008 év végi kivonulását követően nem kapott helyet gyári alakulatnál, ezért saját csapatot alakított, amellyel három évet versenyzett, mielőtt 2012-ben a Fordnál újra gyári pilóta lehetett volna.  

Érthető, hogy nem akar pénzt tenni a versenyzésbe, hiszen profi pilóta, illetve a saját csapatánál is óriási összegeket kellett saját zsebből előteremtenie, miután a szponzorok végül nem fizették ki a beígért összegeket.

“Tudom, hogy elég jó vagyok ahhoz, hogy még évekig a csúcson versenyezzek, de teljesen megértem az M-Sport nehéz pénzügyi helyzetét 2013-ra, szóval minden jót kívánok a csapatnak a jövőben” – írta közleményében a 38 éves norvég, akik persze a rajongóknak is köszönetet mondott. A bejelentés pozitív kicsengéssel zárul, mert Solberg új terveket sző.  

“Remélem, mindannyian megértitek (a lépésem), és remélem, továbbra is követtek engem a következő felfedezésem során. Ígérem, megéri majd! Míg ezt olvassátok, keményen dolgozunk a csapatommal – alig várom, hogy eláruljam mik a terveink!”

Bár Solberg álláshoz jutott a Fordnál idén, nem szüntette meg saját csapatát, hanem fejlesztette. Van egy Citroën Xsara és egy C4 WRC-jük, illetve régebbi és új Ford versenyautóik stb., amelyeket bérbe adnak. Turán Friciék is mentek a norvég Fiestájával idén. Emellett Solberg évek óta tervezi, hogy rajthoz áll a Pikes Peak-i hegyi versenyen.   

Ráadásul nem szabad elfelejteni, hogy a Hyundai is bejelentette, hogy beszáll a rali-világbajnokságba. Aligha kereshetnének alkalmasabb személyt, mint Solberg, hogy az autó fejlesztésében részt vegyen.

Továbbra is kérdés, hogy ki kapja a harmadik helyet a Qatar M-Sport Team-ben, Nasszer Al-Attijah és Mads Ostberg mellett. Thiery Neuville és Jevgenyij Novikov is esélyes.