Sportosabb az új Toyota RAV4

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2012.11.29. 11.35

Kétféle automata váltóval, aktív négykerék-hajtással érkezik az új Toyota RAV4. A családoknak szánt szabadidő-autó tágasabb utastérrel és csomagtartóval készül.

Hivatalosan is bemutatkozott az új Toyota RAV4 – a hét elején kiszivárgott képek után megnézhetjük a gyár fotóin is. A Toyota szerint a modell vásárlói – az aktív életet élő családok – nagyobb teret és sokoldalúságot várnak el. Erre igyekszik koncentrálni az új modell.


Míg az első RAV4 mindössze 3,69 méter hosszú volt, a most bemutatott negyedik generáció már 4,57 méteres. 20,5 centivel hosszabb, mint az előző generáció, 3 centivel szélesebb, ugyanakkor 2,5 centivel alacsonyabb.  A tengelytávolság tízcentis bővülést követően 266 centiméter.

 

Ennek a jelentős méretnövekedésnek köszönhetően az utastér és a csomagtartó is tágasabb, mint korábban. A hátsó lábtér a Toyota közlése szerint a kategória legjobbja és a csomagtartó is bőséges, 547 literes.

 

Újdonság, hogy immár nem oldalra nyílik a RAV4 csomagtartó-ajtaja, hanem az általánosan használt felső felfüggesztést alkalmazza a Toyota is. Felárért motoros nyitással is elérhető. A nyílás alja 645 milliméterre van a talajtól, ami a legjobb a kategóriában.  

 

Háromféle motorral kerül piacra az autó mifelénk, kettő dízellel és egy benzinessel. Utóbb 2,0 literes, 151 lóerős teljesítménnyel. Elérhető hatfokozatú manuális, illetve folyamatosan változó áttételű automata sebességváltóval is.

 


Dízelből a 2,0 literes 124, a 2,2 liter hengerűrtartalmú 150 lóerős. Alapkivitelben mindkettőhöz hatsebességes kézi váltó jár, de az erősebbhez kérhető hatfokozatú automata is. Leszámítva a 2,0 literes dízelt, amelyben csak az első kerekekre jut a nyomaték, az összes RAV4 összkerékhajtással készül.

 

Az első és hátsó tengelyek közötti nyomatékelosztást a Dynamic Torque Control 4WD rendszer irányítja, amely egy a hátsó differenciálmű előtti elektromágneses tengelykapcsolóval dolgozik. A sebesség, a fojtószelep állása, a karosszéria perdülete (a függőleges tengely körül) stb. alapján a nyomatékelosztás elméletileg 100:0 (első:hátsó tengely) és 50:50 arány között  változhat folyamatosan.

 

Érdekesség, hogy “Normal” módban nemcsak az első kerekek kipörgésekor kapcsolódik be a hátsó hajtás, hanem akkor is, ha rendszer az autó alulkormányzottságát érzékeli. Ez a korábbi RAV4-ben nem volt meg. “Sport” módban a kormány elfordításakor egyből megindul a nyomaték hátra is, 90:10 elosztással kezd a rendszer, csökkentve az első tengely terhelését. A terepezéshez ajánlott “Lock” módban pedig 50:50 százalékos fix arány marad egészen 40 km/óráig.

 

Minden modellhez elérhető – az automata váltósokhoz széria – a hegymeneti segéd, illetve a lejtmenetvezérlő, utóbbi automatikusan szabályozza a motor fordulatszámát és az egyes kerekek fékezését, csúszásmenetesen levezetve a járművet. Az utasok biztonságáról hét légzsák, automatikus távolsági fényszóró-vezérlés, sávelhagyásra figyelmeztető és holttérfigyelő rendszer fokozza.

 

Több mint 150 országban forgalmazzák a RAV4-est, amelyből 1994 óta 4,5 millió darab kelt el, 1,2 millió került Európába. A Toyota reményei szerint sikeres marad a modell, igaz, ehhez az időközben nagyjából húsztagúra bővült konkurenciának is lesz egy-két szava.

Kommentek

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.