Sportosabb az új Toyota RAV4

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2012.11.29. 11.11

Kétféle automata váltóval, aktív négykerék-hajtással érkezik az új Toyota RAV4. A családoknak szánt szabadidő-autó tágasabb utastérrel és csomagtartóval készül.

Hivatalosan is bemutatkozott az új Toyota RAV4 – a hét elején kiszivárgott képek után megnézhetjük a gyár fotóin is. A Toyota szerint a modell vásárlói – az aktív életet élő családok – nagyobb teret és sokoldalúságot várnak el. Erre igyekszik koncentrálni az új modell.


Míg az első RAV4 mindössze 3,69 méter hosszú volt, a most bemutatott negyedik generáció már 4,57 méteres. 20,5 centivel hosszabb, mint az előző generáció, 3 centivel szélesebb, ugyanakkor 2,5 centivel alacsonyabb.  A tengelytávolság tízcentis bővülést követően 266 centiméter.

 

Ennek a jelentős méretnövekedésnek köszönhetően az utastér és a csomagtartó is tágasabb, mint korábban. A hátsó lábtér a Toyota közlése szerint a kategória legjobbja és a csomagtartó is bőséges, 547 literes.

 

Újdonság, hogy immár nem oldalra nyílik a RAV4 csomagtartó-ajtaja, hanem az általánosan használt felső felfüggesztést alkalmazza a Toyota is. Felárért motoros nyitással is elérhető. A nyílás alja 645 milliméterre van a talajtól, ami a legjobb a kategóriában.  

 

Háromféle motorral kerül piacra az autó mifelénk, kettő dízellel és egy benzinessel. Utóbb 2,0 literes, 151 lóerős teljesítménnyel. Elérhető hatfokozatú manuális, illetve folyamatosan változó áttételű automata sebességváltóval is.

 


Dízelből a 2,0 literes 124, a 2,2 liter hengerűrtartalmú 150 lóerős. Alapkivitelben mindkettőhöz hatsebességes kézi váltó jár, de az erősebbhez kérhető hatfokozatú automata is. Leszámítva a 2,0 literes dízelt, amelyben csak az első kerekekre jut a nyomaték, az összes RAV4 összkerékhajtással készül.

 

Az első és hátsó tengelyek közötti nyomatékelosztást a Dynamic Torque Control 4WD rendszer irányítja, amely egy a hátsó differenciálmű előtti elektromágneses tengelykapcsolóval dolgozik. A sebesség, a fojtószelep állása, a karosszéria perdülete (a függőleges tengely körül) stb. alapján a nyomatékelosztás elméletileg 100:0 (első:hátsó tengely) és 50:50 arány között  változhat folyamatosan.

 

Érdekesség, hogy “Normal” módban nemcsak az első kerekek kipörgésekor kapcsolódik be a hátsó hajtás, hanem akkor is, ha rendszer az autó alulkormányzottságát érzékeli. Ez a korábbi RAV4-ben nem volt meg. “Sport” módban a kormány elfordításakor egyből megindul a nyomaték hátra is, 90:10 elosztással kezd a rendszer, csökkentve az első tengely terhelését. A terepezéshez ajánlott “Lock” módban pedig 50:50 százalékos fix arány marad egészen 40 km/óráig.

 

Minden modellhez elérhető – az automata váltósokhoz széria – a hegymeneti segéd, illetve a lejtmenetvezérlő, utóbbi automatikusan szabályozza a motor fordulatszámát és az egyes kerekek fékezését, csúszásmenetesen levezetve a járművet. Az utasok biztonságáról hét légzsák, automatikus távolsági fényszóró-vezérlés, sávelhagyásra figyelmeztető és holttérfigyelő rendszer fokozza.

 

Több mint 150 országban forgalmazzák a RAV4-est, amelyből 1994 óta 4,5 millió darab kelt el, 1,2 millió került Európába. A Toyota reményei szerint sikeres marad a modell, igaz, ehhez az időközben nagyjából húsztagúra bővült konkurenciának is lesz egy-két szava.

Kommentek

F1: Te jó ég, mit tolt be Button reggelire!

Jenson Button jövőre tart egy év pihenőt, talán ezzel is magyarázható, hogy már nem diétázik olyan szigorúan.

Na mi nem lesz a 3-as metró aranyáron felújított kocsijaiban?!

Homokzsákokkal tesztelik a 3-as metró felújított szerelvényeit, még szerencse, hogy azoknak nem kell klíma, de a hús-vér utasoknak azért nem ártana. Vagy hülyeség?

Eladó Eclipse, amihez sehol nincs a BMW meg a Golf

Tucatautó E46-ok, sufnituning-VW Golfok, szevasztok!

Elárulta magát az új F1-főnök?

A motorsportmarketing-guru Zak Brown elhagyta saját cégét, és már ki is jelentette, hogy imádna az F1 vezetésében dolgozni.

Mit tud a legolcsóbb és legújabb Ford?

Nem, nem az Oktoberfest miatt jártunk Münchenben, hanem a Ford új kisautóját próbáltuk ki a környéken. De a sör sem marad ki.

Ez a ladás videoklip tesz most takarékra

Ráadásul kapásból kettőt találtunk. Az egyik nagyon beteg, a másik kevésbé.

F1: Minden csapat más gumitaktikán Japánban

Noha a hétvégén még csak a Maláj Nagydíj jön, a Pirelli már közzétette a Japán Nagydíjra vonatkozó gumistratégiákat is.

F1: Újabb legenda dicséri Rosberget

Az egykori Ferrari- és McLaren-pilóta, Gerhard Berger is úgy látja, hogy idén Nico Rosbergnek reális esélye van a világbajnoki cím megszerzésére.

F1: Kubica a Renault-nál tesztelt

Az F1-ből 2011 elején súlyos ralibalesete miatt kipottyant Robert Kubica nemrég a Renault F1-es szimulátorában gyakorolt.

F1: Alaptalanul támadják Verstappent

A Red Bull-főnök Christian Horner szerint a Max Verstappent érő kritikák 99 százaléka megalapozatlan.

Ez a film lesz 2017 legnagyobb bukása?

Minden esély megvan rá, hogy a januárban érkező Monster Trucks több mint 100 millió dolláros bukta lesz. Az nem kevés.

F1: Gumikáosz lehet a hétvégén

A Pirelli szerint előre megtippelhetetlen, ki milyen stratégiával próbálkozik majd a Maláj Nagydíjon, annyi biztos csak, hogy sok kiállás, eltérő megközelítések várhatók.