Három Fiesta RS WRC-t indít a rali-világbajnokságon az M-Sport, miután partnerségre lépett a Katar állammal – jelentette be a brit csapat. Qatar M-Sport World Rally Team néven indulnak. Az M-Sport évtizedek óta építette és versenyeztette a Ford versenyautóit,  de az autógyártó a válság nyomán idén befejezi az alakulat anyagi támogatását.

Továbbra is megmarad a technikai támogatás, de pénz nélkül aligha versenyezhettek volna tovább a Fiesták. Nasszer Al Attijah közreműködésével viszont tető alá hoztak egy megállapodást Katarral.

“Nagy örömünkre szolgál, hogy olyan tekintélyes partnert üdvözölhetünk a fedélzeten 2013-ra, mint Katar. A partnerség Nasszerrel, valamint a katari állammal, lehetővé teszi, hogy az M-Sport továbbra is sport csúcsán folytassa, már várjuk, a közös munkát” – nyilatkozta a csapatvezető, Malcolm Wilson. “Bár a 2012-es idény véget ért, a munka nem állt le, a csapat éjjel-nappal dolgozik annak érdekében, hogy erős csomagot szállíthassunk a következő idényre. “

A 2011-es Dakart megnyerő raliversenyző vezeti majd az egyik katari színekbe öltöztetett autót, de Attijah csak hét WRC-futamot tervez jövőre, mellette két pilóta indul a bajnokság mind a 13 versenyén. Az egyik Mads Ostberg, a másikat viszont egyelőre nem jelentették be.


Ostberg, illetve navigátora, Jonas Andersson 2012-ben ugyan csak 11 futamon tudott indulni, de így is a bajnokság negyedik helyén zárt, miután minden versenyen a legjobb ötben végzett, privát versenyzőként. Megnyerte Portugál-ralit és további két dobogós helyet is szerzett. Bár még igen fiatal (25 éves), nagyon tapasztalt versenyző, 2006 óta rendszeres résztvevője a rali-világbajnokságnak. Eleinte Subaruval indult, majd az utóbbi időszakban az M-Sporttól bérelt autót, vagyis ismeri a Fiestát. Havon az egyik legjobb, de murván és aszfalton is bizonyított már.

“Mads teljesítménye ebben az évben lenyűgöző volt. Mindig megvolt a sebessége, de fejlődése aszfalton, és az érettsége, amit ebben az évben mutatott, bizonyítja, hogy készen áll arra, hogy megtegye a következő lépcsőt karrierjében, ami ideális jelöltté tette arra, hogy csatlakozzon a csapathoz 2013-ban” – mondta új pilótájáról Wilson “Biztos vagyok benne, hogy igen erős teljesítményeket látunk majd tőle, ahogy fokozódik a kihívás a következő évben.”

“Nagyon örülök, hogy csatlakozhatok a csapathoz és folytathatom a munkát az M-Sporttal együttműködve a következő szezonban” – nyilatkozta Ostberg. “Már két éve versenyzünk az autóval (Ford Fiesta RS WRC – a szerk.), ismerjük, ahogy a csapat technikai oldalát is, ahogy dolgozik. Úgy vélem nagyon jó helyzetben vagyunk, mivel nem kell túl sok változást megszoknunk”.

“A másik oldalról viszont hatalmas kihívás – nagy lépés a jó irányba. Ez a szezon jól sikerült számunkra, remélem, tudjuk folytatni 2013-ban is. Nagyon várom már a következő idényt, alig győzőm kivárni, hogy újra a kormány mögé ülhessek és elkezdjem a teszteket a csapattal (a következő néhány hétben). Hatalmas lehetőség ez nekem. Volt néhány álmom a karrierem során, de ezt elérni egyértelműen az egyik legnagyobb és biztosan megpróbálom a legtöbbet kihozni belőle.”

Vélhetően a csapat második számú versenyzőjének kijelölésére sem kell már sokat várni, hiszen a 2013-as idény januárban elkezdődik a Monte-Carlo-ralival, így el kell kezdeni a tesztelést. Petter Solberg szeretne a csapattal maradni, olyannyira, hogy akár fizetés nélkül is vezetne. Mint mondja, nem az idei évvel szeretné lezárni a karrierjét. Tapasztalata sokat érhet az M-Sportnak, de 2012-ben sokszor hibázott. A lehetséges jelöltek között szerepel Jevgenyij Novikov, Ott Tanak is, akik idén privát versenyzőként az M-Sporttól béreltek autót, de felmerült Thirry Neuville neve is, aki a Citroën Junior csapatában versenyzett.

A Citroën első számú csapatában Mikko Hirvonen és Dani Sordo vezet 2013-ban, míg a Volkswagen Sebastien Ogier-t és Jari-Matti Latvalát ülteti a Polóba.