Amikor 2010-ben az Audi bemutatta quattro conceptet, azonnal mindenki a megvalósításáért kiáltott. Ám a német márka lehűtötte a kedélyeket, a több mint 400 lóerős kis kupé nem kerül gyártásba.

408 lóerős turbómotort rejtett a 2010-es quattro concept

408 lóerős turbómotort rejtett a 2010-es quattro concept


Ám mégis kapnak valamit a különlegességre vágyó Audi-vásárlók, a TT-ből készülhet ultrakönnyű változat. “Egy kocsi a TT szegmensében 1000 kilóval, nagyon érdekes ötlet lenne” – mondta Wolfgang Dürheimer, az Audi műszaki fejlesztésének új vezetője az Autoexpressnek. “A TT leszármazottjának kell lennie és quattro-hajtásúnak – ez az, amit kértem a mérnökeimtől.” A szakember azonban további részleteket is elárult:  

“Nagy teljesítményről beszélünk, szóval öthengeres motort szeretnék és ne felejtsük el hátulról a bukócsövet sem” – tette hozzá. A leírás szerint a technológia egyértelműen követi quattro concept jegyeit, amelyben a TT RS öthengeres turbómotorja és négykerék-hajtás szerepelt. Könnyen elképzelhető, hogy egyes formai jegyeket is átvesz majd a következő TT a tanulmánytól.

Ám ahhoz, hogy elérjék az egytonnás tömeget, az Audinak a legmodernebb anyag- és gyártástechnológiára kell építeni. A kocsi a VW-konszern új moduláris keresztmotoros padlólemezének (MBQ) egy változatára épül, amely az acél mellett alumínium és szénszálas műanyagok ötvözésével készül.

Alumínium és szénszálas műanyagok alkalmazásától lehet különösen könnyű

Alumínium és szénszálas műanyagok alkalmazásától lehet különösen könnyű


Mint Dürheimer elmondta, lehetőség van kombinálni az alumíniumot az acéllal, illetve az alumíniumot és szénszálas műanyagot ragasztással összekötni, valamint létrehozható a karbon és az acél szegecselt összeállítása is. ” A következő Q7-esen már láthatóak lesznek ezek az újításaink.”

A 2014-ben érkező Q7-lesz az első modell, amely az úgynevezett MLB platformra épül, amelyet az A4-től az A8-ig számos modell használ majd, hosszában beépített motorral. A fent említett technológia hatására jelentős súlycsökkentést tudnak majd elérni. “200 kilóról beszélhetünk csak a karosszéria esetében és közel 350 kilóról összesen (a teljes autónál)” – nyilatkozta Dürheimer.

Várhatóan 2014-ben mutatkozik be az Audi TT harmadik generációja, és nagyjából két évet kell várni az ultrakönnyű változatra, természetesen nem lesz olcsó. “Olyan lesz, mint a Porsche 911 GT3 árképzési stratégiája – többet kell költeni a kevesebbért” – tette hozzá Dürheimer.

A GT3 a legtöbb kényelmi extrától mentes változata a GT3-asnak, a vevők számára a klíma és a hifi csak felesleges súlyként jelenik meg, a kőkemény futómű, a versenyülés, a bukócső fontosabb elvárás.