A szupersportkocsik világát egyértelműen uralja a benzinmotor. A jövőben azonban ez változik, a Porsche 918 hibrid hajtást kap és ezt hallani a Ferrari Enzo utódjáról is. Az Audi viszont még durvább lépésre készül, dízelmotorral készítenek csúcskategóriás sportkocsit.


Az R8-nál is drágább autó a 2012-es Le Mans-i 24 órás versenyt megnyerő R18 e-tron quattro utcai megfelelője lenne, abból átemelt technikai megoldásokkal. Ennek megfelelően dízel-elektromos hibrid hajtás mozgatná.

“Egyértelműen van hely egy szupersportkocsinak az R8 feletti szegmensben” – mondta az Autoexpressnek Wolfgang Dürheimer, az Audi új fejlesztési vezetője. “Ha ezt dízel-hibridként készítjük, nagy siker lehet. Ha gyors, alacsony a fogyasztása és jól néz ki, biztos vagyok benne, hogy sikeres lesz”

Mint Dürheimer elmondta, amikor nyáron látta az Audi 11. Le Mans-i győzelmét, egyből azon törte a fejét, hogy tudnák a dízel-hibrid technológiát átvinni az utcára. Azt is elárulta, hogy jelenleg még csak elméleti állapotban vannak a tervek, de gyorsan haladnak.

A Le Mans-i versenyautó alapvető mozgatásról középre beépített V6-os turbódízel motor gondoskodott, amelynek teljesítménye 510 lóerő és a hátsó kerekeket pörgeti. Az első tengelyen alkalmazott fékrendszer lassításkor gyűjti az energiát, amely egy nagy fordulatszámú lendkerékbe kerül. Amikor szükséges, “a pörgő akkumulátorból” az első tengelynél található villanymotorhoz jut az energia, hajtva az első kerekeket.

Mint a lap rámutat, a szériamodell hajtáslánc-tervei még nem véglegesek, de több mint 700 lóerős teljesítmény és legalább 1000 Nm nyomaték vár a vezetőre. Ezzel három másodpercnél gyorsabban érheti el a 100-as tempót a kocsi, a végsebessége pedig 330-340 km/óra lehet.

Tekintve, hogy a Porsche és a Lamborghini is a Volkswagen-csoport része, és a padlólemezek fejlesztéseit összevonta a konszern, az Audi könnyedén használhatja a 918 Spyder, illetve az Aventador padlólemezét.

Az Audi szupersportkocsija ennek ellenére nem mostanában kerül piacra. Nagyjából 2015-ben érkezhet az új R8 és ezt követően 2017-ben a dízel-hibrid szupersportkocsi.