Japánban nyár óta kapható a felújított Mazda MX-5, Európába mostanra érkezett meg a világ legnépszerűbb roadstere.  Az átdolgozott kétüléses agresszívabb megjelenést és innovatív biztonsági technológiát kapott, a gyár közlése szerint ráadásul az eddigieknél élvezetesebben vezethető.


A tervezők átrajzolták a Mazda legendás kétülésesének orrát. A mélyebbre nyúló hűtőmaszk és az új vonalú lökhárító laposabb, szélesebb kiállást kölcsönöz az autónak, míg az új ködfényszóró-keretek és az alsó légterelő a modell aerodinamikai adottságait hivatottak javítani. Az utastérben a kormánykerék fényes sötétszürke küllőire és az azonos színű dekorpanelre korlátozódik az újítás.

Tökéletesítették a gyorsításvezérlő programot a kézi váltós modelleken, ezáltal jobb gázadagolhatóságot, valamint lineárisabb gázreakciókat értek el, különösen alacsony fordulatszámon. A fékrásegítő optimalizálása révén pedig a fékelvétel szabályozását tökéletesítették. Főként a kanyarba befelé haladva fékezéskor, illetve kanyarból kigyorsítva élvezhetők a változtatások. Az MX-5 most még precízebben reagál a vezető utasításaira.

A gyalogossérülések megelőzése érdekében aktív motorháztető kerül az MX-5-re, amely automatikusan megemelkedik, ha az autó gyalogossal ütközik. Ez megnöveli a gyűrődőzónát, enyhítve az elgázolt gyalogos sérüléseit, különös a fej esetében. Emellett az első lökhárító alsó peremét megerősítették, így az jobb védelmet nyújt a gyalogosok lábszárának.

Lényegében azonban változatlan a Mazda MX-5, amely vászon- és nyitható fémtetővel egyaránt elérhető. Alapmotorja 126 lóerős 1,8 literes, illetve elérhető 160 lóerős 2,0 literessel is, utóbbihoz már hatfokozatú kézi váltó és sperr diffi is jár.