A nők inkább kisebb, biztonságosabb és üzemanyag-takarékosabb autókat vásárolnak, kevesebbet vezetnek és kevesebb halálos balesetet okoznak (ugyanakkora megtett távolságra számítva), mint a férfiak – áll a Michigani Egyetem Közlekedéskutatási Intézetének tanulmányában, amelyben az 1995 és 2010 közötti időszakot vizsgálták.

A tömegautózás hajnalától – a Ford T-modelljeitől – kezdve egészen a közelmúltig az Egyesült Államokban a férfiak voltak többségben a kormány mögött. 1995-re már nagyon összeszűkült a számbeli szakadék: 89,2 millió férfinak és 87,4 millió nőnek volt autóvezetői engedélye. 2010-re azután a nők megelőzték a férfiakat: 105,7 milliónak volt jogosítványa 104,3 millió férfival szemben.

A változás iránya feltehetően megmarad, és még jobban felülmúlják a nők a férfiakat, mivel várható élettartamuk hosszabb (80 év a férfiak 75 esztendejével szemben), és egyre többen vezetnek az idős korosztályból is autót.

A férfi autóvezetők a 44 év alatti korosztályban ugyan még valamennyivel többen vannak, ám a tanulmány szerint ennek csupán az az oka, hogy a teljes populációban a fiatalok között több a férfi mint a nő.

Érdekes a világháló hatása a jogosítványszerzési vágyra: csökkenti azt. Ugyanennek az intézetnek egy másik tanulmánya – amely az év elején készült – arra mutatott rá statisztikák alapján, hogy a többet netező országokban alacsonyabb az autót vezető fiatalok hányada.

A jelenségre több magyarázat is van. Az egyik szerint a világhálós kapcsolat révén kevésbé fontos a személyes találkozás, azaz elég a neten jönni-menni, nem kell annyit úton közlekedni. Egy másik nézet szerint a digitális technológia és média népszerűbbé teszi a tömegközlekedést és terhesebbé az autóvezetést, mert az utóbbi közben nem lehet zavartalanul telefonokon üzeneteket pötyögni, önfeledten laptopozni.

Forrás: MTI