A Porsche leállítja kétüléses sportautó hétvégi gyártását legnagyobb üzemében. A tervezett lépésre a név nélkül szivárogtató gyári források szerint az elmélyülő európai hitelválság miatt immár a luxusautók piacán is fellépő keresletcsökkenés követéséhez van szükség.

Zuffenhausenben januártól heti ötre csökken a munkanapok száma. Iparági elemzők szerint jövőre több mint tíz százalékkal eshet vissza a megrendelések száma Európában. A Porsche egyes menedzserei azt is elképzelhetőnek tartják, hogy a nyolcórás műszakokat egy-egy órával megrövidíti a cég a jövőben.

A Porsche szóvivője ugyanakkor elmondta: a rugalmas gyártási rendszerek fel vannak készítve a piac által kikényszerített hasonló termelési változásokra. Ha a sportkocsik gyártását vissza is kell fogni, a cég kilátásai a teljes portfóliót tekintve nem rosszak. Idén októberre világszerte csaknem negyedével nőtt a Porsche SUV-ok és személyautók kereslete, Kína és az USA vásárlóereje ebben a szegmensben bőven ellensúlyozta a 4,5 %-os európai piaccsökkenést.

A lipcsei üzem, ahol a Panamera, a Cayenne és a jövőre gyártásba kerülő Macan készül, fél éve vezette be a harmadik műszakot, és jelenleg is gőzerővel termel. Ki tudja, a ma születő generáció talán már nem egy 911-es sziluettet skiccel fel, hanem egy terepjárót, ha megkérik, hogy rajzoljon egy Porschét.