Míg John Cooper a Miniből, Carlo Abarth a Fiat és Simca típusaiból varázsolt versenygépet, addig Amédée Gordini – becenevén Le Sorcier azaz a varázsló – neve a legendás verseny Renault-kkal fonódott össze. A híres versenyző és tuningmester az ötvenes években a Forma-1-ben is szerepelt, majd kifejezetten a Renault számára készített versenymodelleket. 1969-ben, Gordini nyugdíjba vonulásakor a gyár felvásárolta az egész céget.

Twingo és Clio Gordini

Twingo és Clio Gordini


A Renault hosszú évek után úgy gondolta, elegendő lesz kikeverni a régi színeket, felragasztani a fehér versenycsíkokat, hogy feltámasszák a legendát. Megjelent a Clio és Twingo, majd a Wind limitált kék színben, fehér csíkokkal, lényegében egy sorszámozott dizájncsomagba burkolt RS felszereltséggel. Sőt, az utóbbi időben a gyengébb motorral szerelt változatok is elérhetőek lettek a feláras versenycsíkokkal.
 
Azonban a gyenge fogadtatásnak és az erős kritikáknak köszönhetően a Renault kötélnek állt. Carlos Tavares, a Renault vezérigazgatója ugyanis bejelentette, hogy a jövőben közutakra legalizált, vegytiszta, kompromisszummentes – a széria RS változatoknál erősebb – verseny-Gordinikkal vesznek revánsot az őket ért sérelmekért.

Úgy néz ki, pár év kisiklás után ismét méltó helyen fog szerepelni a legendás név. Nem kizárt, hogy a Renault a versenysportban rejlő lehetőséget szeretné kihasználni a márka népszerűsítése érdekében, hiszen a szintén sikeres Alpine név feltámasztásán is gőzerővel dolgoznak.