Brazíliában az ötödik legnépszerűbb autómárkaként számon tartott Renault – úgy tűnik – a dél-amerikai piacon teljesen más stratégiával dolgozik mint Európában. Attól függetlenül, hogy Európában egyre népszerűbbek a Romániában gyártott Renault-fejlesztésű Daciak, tudatosan külön márkaként futtatják az olcsóbb, egyszerűbb modelleket.

Egyrészt bátor húzás volt a Renault részéről, hogy az Európában a kissé rossz emlékű Dacia márkanevet feltámasztották, másrészt könnyen példát vehettek a VW leányvállalataként működő Skodáról. A hasonló sorsú cseh gyár kevesebb mint egy évtized alatt nem csak Kelet-Közép- Európában, de még nyugaton is igen közkedvelt, sikeres márkává nőtte ki magát.

Renault DCross Concept

Ma a Dacia néven kapható Renault modellek olyannyira Renault alapokon nyugszanak, hogy a Brazíliában gyártott Duster például büszkén hordja a Renault gyémántemblémáját. Az ok egyszerű: Európában a francia gyár presztízskérdésből Dacia néven forgalmazza olcsón előállítható autóit, de Latin-Amerikában erre nincs szüksége, ott elegendő a jól csengő Renault név.  

Éppen ezért nem meglepő, hogy az idei Sao Paulo Motor Show kiállításán bemutatott Dacia terepjáró dögösebb Dcross tanulmányát Renault emblémával prezentálták a nagyérdeműnek.

A képeket elnézve lehet, hogy a tervezők beosontak a szintén ezen a kiállításon bemutatott VW Taigun tervezőszobájába, hiszen első ránézésre a két autó orr-része úgy hasonlít egymásra, mint két tojás. Ettől függetlenül a brazil csapat kitett magáért. Az alapformához nem nyúltak ugyan, de ismét bebizonyosodott, hogy az apró részletmódosítások jelentősek egy autó megítélésében. A Renault DCross Concept élénk zöld metálfénye, a farrész matt fekete bevonata, az új felnik, az átrajzolt műanyag elemek és a tetőre épített pótkeréktartó fiatalosabbá, lendületesebbé teszi az amúgy kissé kommersz autó vonalait.

Vajon Dacia logóval az orrán találkozunk majd a terepre termett terepessel?