2015-től a Mazda mexikói üzeme kisautókat gyárt a Toyota számára – jelentette be a két japán gyártó. Az amerikai piacra szánt modell a következő generációs Mazda2 alapjaira épül. A tervek szerint évi 50 000 darab kel el a kisautóból a Toyota kereskedéseiben.


Ez darabszám azt sejteti, hogy az autó nem lesz más, mint egy minimálisan átformált Mazda2, Toyota jelvénnyel. A lökhárítók, a hűtőmaszk, a lámpák lehetnek majd mások. Így viszont nem egészen világos, miért is éri meg ez a Mazdának.

Egyértelmű, hogy javul a gyár kihasználtsága, illetve évi 50 000-rel több autót ad el, még ha nem is piaci áron. Viszont a Mazda2 a Toyota Yaris ellenfele, előbbi 14 720 dollártól, utóbbi 14 370 dollártól vehető meg. Mivel a Toyota a portfolió bővítésére és nem valamely már létező modell kiváltására készül, valószínűleg a Yaris alá akarja pozicionálni az új modellt, így olcsóbban is kell adnia. Ha ugyanazt az autót olcsóbban is meg lehet venni, akkor ki venné meg drágábban Mazda néven? Vagy lehet, hogy az egyébként sem túl sikeres Yaris árát emeli meg a Toyota odaát?  

Egyelőre a Mazda mexikói üzeme még csak épül, 2014-től kezdi meg a termelést. Nem ez az első összefogás a két japán gyár között, a hírek szerint a Toyota hibridrendszere kerül majd a Mazda következő sportkocsijába az RX-9-be. Nem ez lenne a Toyota első ilyen modellje, hiszen épp nyáron jelentették be a  PSA áruszállítójának Toyota-jelvényes változatát, nem is beszélve a régóta készülő Toyota Aygóról.