Csökken a benzin ára

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2012.09.17. 12.09

Jó hír az autósoknak: csökken az üzemanyagok ára, szerdától a benzinért és a gázolajért is kevesebbet kérnek.

8 forinttal csökken a benzin ára szerdától, épp annyival, amennyivel a múlt héten nőtt, a gázolaj pedig 5 forinttal lesz olcsóbb a múlt heti 4 forintos áremelkedés után – erősítették meg a Holtankoljak.hu értesülését piaci forrásokból. A hét közepétől így 438 forint lesz a benzin országos átlagos ára és 439 a gázolajé. A legolcsóbb és a legdrágább töltőállomások árai között 40 forintos az árkülönbség.

Autógázt 244 forintos, bioetanolt (E85) várhatóan 356 forintos átlagáron tankolhatunk szerdától.

A benzin és a gázolaj tőzsdei ára is csökkent (4, illetve 1,5 százalékkal) és a forint is erősödött, ez az oka a szerdától érvényes árkorrekciónak. Így szerdáig még a legdrágább töltőállomásokon 472,90 forint egy liter normál benzin ára, a legolcsóbban 432 forintért tankolhatjuk. A legdrágább gázolaj most 468,90 forintba, a legolcsóbb 429,90 forintba kerül.

Tavaly ilyenkor 395 forint volt a benzin átlagára, 387 forint pedig a gázolajé. A benzin idén áprilisban volt a legdrágább 451 forintos átlagárral, a gázolaj januárban, 449 forinttal.

Forrás: Holtankoljak.hu

Kommentek

  • Holiday

    Akkor most nem olyan tróger a kormány? :-) Múlt héten az volt, de mára megjavult?

  • subtotal

    A kormány ugyanaz a tróger, mint volt.

  • menőmanó

    Trógerebb már nem is lehetne!

  • Drect

    A heti emelésekért csökkentésekért nem a kormány tehet első sorban. A kormány arról tehet,hogy miután a szocik üzemanyag jövedéki adót emeltek ellenzékben kikeltek magukból és jogosan hőzöngtek a nagy terhek miatt és inkább adócsökkentést követeltek. Erre mit ad isten kormányra kerülnek és első lépéseik egyike az üzemanyag jövedéki adójának tovább növelése. A kormány a kampányában sok igazat mondott az ellenzékről,de magáról legalább annyit hazudott,mint a mostani ellenzék.

    Persze sokat mondják,hogy eu-ban nem számít magasnak az ár,csak azt felejtik el,hogy a jövedelemhez viszonyítva a legrosszabb helyeken kullogunk.
    A másik probléma,hogy az itteni politikusok olyan színvonalon élnek,mint németországi,franciországi,angliai politikusok,a különbség annyi,hogy akikért elvileg dolgoznak jóval rosszabb körülmények között élnek,mint a németek,franciák vagy angolok.
    Sok jót mond és csinál a kormány,igaz,hogy kölcsönből nem lehet jövedelmet emelni,de akkor maguknak miért teszik meg mégis,miért kap MINDENKI új autót akinek bármilyen köze van a kormányhoz és miért folyik ki sok pénz korrupció miatt?
    Ezekért szar a kormány,nem csak az üzemanyag túlzott adója miatt!

  • Funkyman

    A hazugság csak akkor baj, ha Fletó mondja. Nem tudtad? :-)

  • menőmanó

    Drect
    Abból a sok jóból, amit a kormány tesz, hoznál néhány példát.
    Amit mond, az nem érdekel, mert még az is hazugság amit kérdeznek.

  • Holiday

    Menőmanó!
    Nem e felületen kell ezt megvitatni, de ha megkérdezel pár deviza hitelest, akiknek a feje fölül nem ment el a kégli, akkor majd elmondják neked.

  • Holiday

    Na, de most, hogy olcsóbb a benzin miért is tróger? Mert legutóbb, mikor emelkedett, akkor az volt.
    Most jónak kellene lennie, hiszen több pénz marad a zsebünkben. vagy ez is baj?

  • Drect

    Olyan nincs,hogy egy kormány csak rosszat vagy csak jót csinál. Ami valakinek jó,másnak lehet rossz. Az a baj,hogy a gazdagokat teszik még gazdagabbá,a középréteg elszegényedik. Az autósokra már olyan költségek hárulnak,hogy inkább eladják az emberek az autóikat,mint ,hogy vennének. Nem véletlen,hogy a luxuskocsit és a nagy értékű autók eladása nem csökken.
    Támogatni kéne,ha egy ember autóval jár dolgozni messzebb,nem ráerőltetni a tömegközlekedésre,amin egyébként undorító körülmények uralkodnak és 3 fő esetén már azonos költség egy átlagosan autónál. 4-5 főnél pedig megérné autóval közlekedni. Tömegközlekedésre akkor fognak sokan váltani,ha rugalmasabb,jobban behálózott és kulturáltabb lesz. Nagy probléma nincs vidék. Az emberek vagy Budapestre költöznek vagy más országba,ha megakarnak élni.
    Kb. 2 millió ember él Bp-en és majdnem 8 máshol. Ezt nagyon figyelmen kívül hagyják. Mondom én,mint törzsgyökeres pesti,mert bár papíron 2 millióan lakunk itt,de azért van káosz,mert sokan kényszerülnek itt dolgozni,mert máshogy nem lehet. A mobilitást támogatni kéne és ha tetszik ha nem a modern autók környezetbarátabbak,mint a buszok és minden szempontból az autó a mobilitás fő és legjobb eszköze. Persze,ha napos időszakok tényleg hosszabbodni fognak a motor lenne a legjobb.
    Igazából azt látom nem könnyebbé akarják tenni az életünket,hanem több pénzt akartnak mindenből. Idő kérdése és legális lesz több kábítószer is,mert arra is tudnak tenni jövedéki adót. Nem csak a kormánnyal van a baj,hanem a hatalomra kerülő emberek Magyarországon sötétek,mint az éjszaka és csak az a lényeg számukra,hogy megtömjék a zsebük. Az üzemanyagok jövedéki adójának 2 kormányon át történő emelése is azt mutatja,mindegy, hogy piros vagy narancssárga az ország. Barátaim szokták mondani,hogy a narancssárgában is van piros. Teljesen más kéne.

  • Holiday

    Tökéletes megoldás valóban nincs Direct!
    Ám gondolj bele, élünk majd 10 millióan ebben az országban…létezik-e olyan, ami mindenkinek jó? De legalább a többségnek?
    Abban nincs megegyezés, hogy a bringásoknak milyen jogaik legyenek, nem még nagypolitikai kérdésekben…

    Autózni viszont igen csekély számú kivételtől eltekintve nem létszükséglet. Őket még jobban kell támogatni, de amíg a tömegközlekedés még ebben a nem ritkán botrányos állapotában is világszínvonalú. addig aki nem teheti meg, hogy autózzon, az is el tud jutni szinte mindenhová.

  • subtotal

    Holiday: “Na, de most, hogy olcsóbb a benzin miért is tróger?”
    Miért, olcsóbb? Múlt héten emelték 8-cal, most ugyanannyival vissza.
    Hogy megfeleljek a logikádnak, akkor annyira tróger, mint 2 het volt, de hangyafasznyival kevésbé tróger, mint 1 hete…így oké?

  • Drect

    Holiday!

    Az,hogy a tömegközlekedés világszínvonalú ki mondta? A munkatársaim közül sokan kénytelenek autóval,motorral járni,mert reggel 1 órával előbb érnének be,haza pedig 2,5 órával később érnének ,mint kocsival. A trend ez. Falvak szűnnének meg,ha nem tudnának autóval járni dolgozni. Lenne egy 3 milliós létszámú BP és a megye székhelyek létszáma is jócskán nőne. Ez sok problémát okozna későbbiekben. A világszínvonalú tömegközlekedésről is annyit,hogy ennyire mocskos és lepukkant tömegközl., csak tőlünk jóval szegényebb országokban van. Persze a vezetők valóban világszínvonalú béreket visznek haza.
    A terület alapú rendszám is csak pénznyúlás. Egy illyen kis országban nem szükséges a bevezetése. Az emberek már így is bőven erőn felül fizetnek adót. A trend,a külföldre vándorlás. A tanulói szerződéssel is ezt támasztják alá,de ahelyett,hogy támogatnák a fiatalokat családalapításban,inkább ellehetetlenítik. Ez a kormány is egy álszent társaság. Kezdték az üzemanyag adó emelésével,amit ellenzékben elutasítottak,majd jött a tandíj amiről sok-sok millióba kerülő népszavazást is tartottak. A tandíj megszült,majd leszarva a nép akaratát,ők maguk gyakorlatilag újra bevezették. Itt már nem csupán az üzemanyagokról van szó. Nem dicsérem az előző kormányt,mert magam sem szavaztam rájuk,de a mostani jobban leírta magát,hiszen mindenki bízott bennük és úgy csinálják a megszorításokat,hogy hülyének nézik az embereket és azt mondják nincs megszorítás. Remélem minden egyes öltönyös haszonleső elnyeri életben a munkájáért megfelelő dolgot,bízom benne valamilyen módon visszakapják a sorstól,amit az emberektől elvettek saját maguk javára. Addig,aki nem családos és megteheti húzzon külföldre,ott fent fog tudni egy autót és nem fog gondot okozni a drágább üzemanyag tankolása sem.

  • dokipapa

    Ezt minden évben előadják, nyaralási szezon előtt,iskolakezdéskor, jól megküldik az üzemanyag árakat……Ma hallottam, hogy olcsóbban kapjuk a gázt, de a fogyasztói ár nem csökken. Felháboritó! A környezetemben egymás után kötik ki, mert nem tudják fizetni…… Kinek jó ez?

Ha meglátod ezt a lakóbuszt, egyből be akarsz költözni

Sokan álmodnak titkon arról, hogy megveszik életük lakókocsiját. Egy amerikai cég olyan lakóbuszt épített, mely a legvadabb álmokat is túlszárnyalja.

Button kocsmát kapott az F1-pályán

A hétvégén 300. Forma-1-es futamán induló Jenson Buttonnak szép gesztussal kedveskedett a McLaren-Honda Szepangban.

F1: Nincs új szerződése a Német Nagydíjnak

A héten bejelentett 2017-es versenynaptárban három futam is kérdőjeles. Németországnak például valóban nincs szerződése.

Amikor 280-nál leszakad az ajtó, az nem vicc

A pilóta nem kicsit lepődött meg, amikor egyszer csak a száguldó út néz vissza rá az anyósülés felöl

F1: Alonso kihagyja az időmérőt

Fernando Alonso a 30 helyes rajtbüntetése miatt csak egyetlen kört tesz meg a Maláj Nagydíj időmérő edzésén.

Győri gyilkológép: Audi RS3 Limousine

A fél évvel ezelőtt bemutatott Audi RS3 hajtáslánca most az A3 limuzinba is beköltözött. Jól áll neki a lépcsős far.

Szintet ugrott az új Nissan Micra

Nagyon áramvonalas az új Nissan Micra, de ami igazán meglepő benne, hogy az ötödik generáció végre igazán szép belül.

Magyar gazdák derékig sárban

Hiába a több tonnás vas, a hatalmas kerekek és az ügyes sofőr, a magyar gazdákat sem kíméli a kegyetlen sár, amiből sokszor nincs menekvés.

F1: A Red Bull meglepetést okozhat Malajziában?

Max Verstappen úgy érzi, hogy a Red Bull “nagyon erős” teljesítményt nyújtott a hosszú etapokon Szepangban.

Videón az új Suzuki Ignis

Úgy látszik, a Suzuki még mindig képes réseket meglátni kisautó-kínálatában. A legújabb modell egy Japánban gyártott városi terepjáró, amely jövő év elején érkezik hazánkba.

F1: Vettel lemondott a győzelemről

A Maláj Nagydíj pénteki edzései után Sebastian Vettel elismerte, hogy normális körülmények mellett a Ferrarinak nincs igazi esélye a vasárnapi győzelemre.

Párizs az idén kísértetszalonná változott

Az autókiállítás második napján reggel tízkor még több a hosztessz és a kocsikat törölgető segéderő, mint a látogató. Hova lettek innen az emberek?