Ford-siker a Wales-ralin

Latvala második győzelme

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2012.09.16. 05.09

Jar-Matti Latvala nyerte a Wales-ralit, megszerezve maga és a Ford idei második győzelmét. A csapat teljes örömét Sebastien Loeb rontotta el, aki végül megelőzte Petter Solberget a második helyért.

A 2012-es Wales-rali vasárnapi programja:
SS14 Port Talbot 1 – 17,35 km
SS15 Rheola 1 – 8,87 km
SS16 Walters Arena 1 – 15,33 km
SS17 Port Talbot 2 – 17,35 km
SS18 Rheola 2 – 8,87 km
SS19 Walters Arena 2 [Power Stage] – 15,33 km

Hat szakasz, ennyi maradt a rali-világbajnokság tizedik versenye, a Wales-rali zárónapjára. 83 gyorsasági kilométeren kellett megőriznie első helyét – a napnak 24,5 másodperces előnnyel induló – Jari-Matti Latvalának. A verseny harmadik szakasza óta élen álló finn saját elmondása szerint reggel izgult, de aztán ismét jól érezte magát az autóban. Ezt jelzi, hogy nem fogta vissza magát, hanem továbbra is támadó sebességgel hajtott. Főként második időket teljesített, de vasárnapra is jutott egy szakaszgyőzelem, amelyekből összesen nyolcat szerzett ezen a hétvégén.

A záró szakaszon, a külön pontokért zajló power stage-en ugyan csak harmadik lett (+1 pont), de a verseny magabiztosan nyerte. 27,8 másodperccel előzte a meg második helyezettet.

“Fantasztikus érzés” – mondta Latvala. “Ez az egyik kedvenc versenyem, tavaly megnyertem, és csodálatos érzés újra győzni egy ilyen nagy csata után. Őszintén szólva ez a győzelem a csapaté, olyan sokat dolgoztak az autón és remekül teljesítettek a versenyen is. Nagyon elégedett voltam a beállításokkal és nagyszerű volt a teljesítménye is. Voltak kétségeim a Finn-ralit követően, de ilyen erős visszatérés jót tesz a bajnokságnak.”

Latvalának idén ez volt a második sikere, a korábbit még az év második futamán Svédországban szerezte, csakúgy, mint a Ford. Pályafutása hetedik győzelmét könyvelheti el. Ám még ez a két siker is csak időlegesen tudja feledteti a rengeteg vezetői hibát, amit a többi versenyen elkövetett.

Malcolm Wilson, a Ford csapatfőnöke azt mondta, hogy a – hazai pályának számító – Finn-ralin elszenvedett vereséget követően még nagyobb iramban folytatták a fejlesztéseket, amelyek elsősorban a lengéscsillapítókra irányultak.


Úgy tűnik, beérett a munka, hiszen az összes fiestás, így Petter Solberg is jól ment Walesben. A norvégnak azonban a nyolcszoros világbajnok Sebestien Loebbel szemben kellett megőriznie a második helyet. Reggel még 6,4 másodperc volt az előnye, amit viszont a vasárnapi második szakaszra ledolgozott a citroënes. Ám Solberg is akarta a második helyet, vissza is szerezte időlegesen, miután a 17-es szakaszt megnyerte.

Így 0,1 másodperces különbséggel vágtak neki a zárószakasznak, ami után Loeb örülhetett, 0,9 másodperccel előrébb zárt, mint ellenfele.

“Szerettem volna legyőzni őt (Loeböt), de túl sok időt veszítettem reggel” – mesélte Solberg. “Nagyon örülök a Ford sikerének, de az első és a harmadik hely lehetne első és második is.”

A francia címvédő, aki április óta most először nem győztesként végzett, így is tovább növelte előnyét a pontversenyben legfőbb riválisával, Mikko Hirvonennel szemben, 219 pont vs. 158 pont. Egyre nagyobb az esély rá, hogy a következő futamon, épp Franciaországban szerezze meg kilencedik bajnoki címét, de a Citroën is otthon gyűjtheti be újabb konstruktőri elsőségét.

A negyedik helyet Mads Ostberg szerezte meg, aki pénteken ugyan a legjobbak szintjén autózott, de szombat délután a rossz beállítások miatt lelassult, majd vasárnap a motor gyújtásproblémái miatt már nem tudta a maximumot hozni. Ám így is a legjobb privát versenyzőként zárt, idén már sokadszor, amivel továbbra is negyedik a bajnokságban.

Ostberg teljesítménye is nagyszerű, de eredményéhez kellett Mikko Hirvonen gyenge hétvégéje is. A finn egyszerűen lassú volt a többi gyári pilótával szemben, csak szenvedett. Az utolsó szakaszon viszont megvillantott valamit a képességeiből, hiszen a leggyorsabb volt a power stage-en, plusz három pontot szerezve.  

A hatodik hely Jevgenyij Novikové lett miután a 17. szakaszon Ott Tanak kiütötte versenyautója jobb első futóművét. Az észt kiesésével nemcsak az orosz, de minden őt követő előrébb lépett egyet, így lett Thiery Neuville hetedik, Matthew Wilson nyolcadik, Martin Prokop kilencedik, illetve Nasszer Al-Attijah is pontszerzőként végzett.

A 2012-es Wales-rali végeredménye:

1. Jari-Matti Latvala    Ford WRT Fiesta RS WRC           3ó 03p 40,3mp M
2. Sebastien Loeb       Citroën Total WRT DS3 WRC         +27,8mp M
3. Petter Solberg        Ford WRT Fiesta RS WRC             +28,7mp M    
4. Mads Ostberg        Adapta WRT Fiesta RS WRC           +1p 10,6mp M
5. Mikko Hirvonen       Citroën Total WRT DS3 WRC          +1p 29,5mp M
6. Jevgenyij Novikov      M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC  +3p 37,0mp M
7. Thierry Neuville       Citroën Junior WRT DS3 WRC         +4p 11,9mp M
8. Matthew Wilson      M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC  +6p 00,4mp
9. Martin Prokop         Ford Fiesta RS WRC                     +6p 58,9mp
10. Nasszer Al-Attijah  Qatar WRT Citroën DS3 WRC         +9p 32,1mp M

M=Konstruktőrök

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre!

A világbajnokság állása a Wales Rali után:
Pilóták

1. Sebastien Loeb     Citroën WRT              218 pont
2. Mikko Hirvonen      Citroën WRT              158 pont
3. Petter Solberg       Ford WRT                 119 pont
4. Mads Östberg        Adapta WRT             114 pont
5. Jari-Matti Latvala   Ford WRT                 113 pont
6. Jevgenyij Novikov   M-Sport Ford WRT       63 pont
7. Martin Prokop        Czech Ford Rally Team  40 pont
8. Thierry Neuville      Citroën Junior WRT       38 pont
9. Dani Sordo            Mini WRC Team            31 pont
10. Sebastien Ogier    Volkswagen Motorsport  31 pont

Gyártók

1. Citroën WRT            348 pont
2. Ford WRT                237 pont
3. M-Sport Ford WRT    123 pont
4. Qatar WRT                63 pont
5. Adapta WRT              61 pont
6. Citroën Junior WRT     60 pont
7. Mini WRC Team          26 pont
8. Brazil WRT                20 pont

A rali-világbajnokság következő versenye a Francia-rali lesz. Az aszfaltos futamot október első hétvégéjén rendezik.

Kommentek

Bárhogy erőlködik a dízel-benzin páros, a családi Tesla röhögve ver mindenkit

Be kell látni, négyszáz méteren, álló helyzetből eljött a belső égés bukása. A Tesla Model S P100D a végletekig tuningolt, őrült drága benzinpusztítókat is lazán veri.

Grandiózus gyorsulási verseny 12 sportautóval

A világ legnépszerűbb szupersportautóit sorakoztatták fel a rajvonalnál, hogy kiderüljön, melyikük a leggyorsabb.

Elektromos belépő modell a McLarentől

Középre helyezett üléssel, tisztán elektromos hajtással dobott piacra új modellt a McLaren. A P1 formavilágát visszaadó típussal rendkívül korán szeretnék márkahívővé tenni a fogyasztókat.

Nem bújnak el többé a traffizó rendőrök

Az intézkedési kultúraváltás részeként – válaszolták kérdésünkre.

F1: Rosberget elsöpörte a szarvihar

Nico Rosberg kiposztolt egy képet a feleségével és a kislányával, nekiestek a kommentelők.

Amikor a Lada beállt a benzinkútra, megfagyott a levegő

Na, ilyet még nem láttál, de mi sem. Nem mondom, hogy nem zokogtunk tele egy zsepit, annyira röhögtünk.

F1: Button a 300. futamon is tanul

Jenson Button a hétvégi Maláj Nagydíjon 300. Forma-1-es versenyén indul. A 2009-es veterán a jubileum kapcsán tekint vissza a karrierjére.

Csak nekünk új: Ford Edge

Amerikában majdnem egy évtizede ismert a Ford Edge. Nemrég megkapta Európa is a márka legnagyobb szabadidőautóját

F1: Hamilton mindent belead, és remél

Lewis Hamilton a nehéz szingapúri hétvége után visszavágásra készül Malajziában, Nico Rosberg élvezi a sikersorozatot.

Így kell helyesen ejteni az autómárkák nevét

Van egy-kettő, amin meglepődtünk, de a többségüket a magyarok helyesen ejtik.

F1: Nem biztos, hogy a Honda beveti az új motort

A Honda egyelőre nem döntötte el, hogy új specifikációjú motorra vált-e a Maláj vagy Japán Nagydíjon.

Ezt vezeti az utak királya

Különleges megjelenésű nyergesvontatóval rukkolt elő a Renault, mellyel az országutak királyait szeretné megcélozni.