Ford előny a Wales-ralin

Latvala tavalyi önmagát idézi

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2012.09.14. 06.09

Jól megy a Fordnak a Wales-ralin. Az első két helyen az ő autóival versenyzők állnak. A tavalyi győztes Jari-Matti Latvala vezet Petter Solberg előtt, a címvédő Sebastien Loeb követi őket a harmadik helyen.

A 2012-es Wales-rali pénteki programja:

SS1 Dyfnant 1 – 20.48 km
SS2 Hafren Sweet Lamb 1- 24.87 km
SS3 Myherin 1 – 27.88 km
SS4 Dyfnant 2 – 20.48 km
SS5 Hafren Sweet Lamb 2 – 24.87 km
SS6 Myherin 2 – 27.88 km

Hat szakasszal, pénteken kezdetét vette a rali-világbajnokság 10. versenye a Wales-rali. Bár napközben nem esett az eső, az éjszaka lehullott csapadék eléggé átáztatta a talajt ahhoz, hogy csúszóssá váljon. Már az első körben is, de főként, amikor már másodjára teljesítették a szakaszokat, akkor panaszkodtak tapadás hiányra a versenyzők. Persze ennek a nézők örülnek, hiszen sokat csúsznak keresztben, a murvás, saras pályákon.

Egyelőre úgy tűnik, hogy a Fordnak és versenyzőinek sikerült megtalálni a tempót, hiszen a pénteki összes gyorsaságin a Fiesta RS WRC-k voltak a leggyorsabbak. Az első kettőt Petter Solberg, a többi négyet Jari-Matti Latvala nyerte.


A finn, aki éppen tíz éve itt futotta első vb-s versenyét, fokozatosan gyorsult, az első szakaszokon még kapott néhány másodpercet, második szakaszon még hibázott is, amitől lefordult a gumi a felniről, vibrációt okozva, de aztán belendült. A harmadik szakaszon vette át a vezetést, délután pedig verhetetlen volt. Kis lépésekben gyűjtötte össze a nap végére már megnyugtatónak mondható előnyét. Nem is Solberggel szembeni 12, hanem a Sebastien Loeb előtti 21 másodperc a lényeg.

“Élvezem a versenyt, elégedett vagyok a mai nappal. Rég volt már ilyen élményem” – mondta Latvala. “Egy kissé kemény az autó beállítása, de sikerült uralnom, magabiztos vagyok, jól megyünk.” Csapattársa szintén elégedetten nyilatkozott az eddigiekről.

Loeb is jól megy, mint mindig (2.-4. időket autózott), de most embereire akadt. Egyelőre persze nem adja fel, hiszen mindig nyerni akar, de a bajnoki pontversenyben lévő óriási előnye tudatában, aligha fog sokat kockáztatva üldözni. “Nagyon-nagyon gyorsak a Fordok, lehetetlen harcolni velük” – nyilatkozta. “Nagyon csúszós az út, volt néhány nagy csúszásunk, nehéz az úton tartani a kocsit.”

Persze tétlenül sem ülhet Loeb, hiszen Mads Ostberg csak 11 másodpercre van mögötte, mivel a norvég jó tempóban hajt. Még közelebb is lehetne az elejéhez, ha a második szakaszon nem lassít le, defekttől tartva. Ostberg ismét a legjobb privát versenyző és ráadásul ismét veri az egyik gyári autót, ezúttal Mikko Hirvonent.

A Citroën versenyzője nagy reményekkel érkezett – az általa nem kedvelt-  német aszfaltról a brit murvás versenyre, de egyelőre nem találja a tempót, nem tudott a negyediknél jobb időt produkálni egyik szakaszon sem. Közel egy perc már a hátránya az elsőhöz képest. Hirvonen a tapadás hiányára és erős gumikopásra panaszkodik.

A top10-ben második felét a szokásos nevek töltik meg, a Ford Fiestát hajtó Ott Tanak (szervo gondjai voltak) és Jevgenyij Novikov előzi a citroënes Thiery Neuville-t. Az idén csupán második versenyét futó Matthew Wilson, hozza régi formáját, pontszerző. A 10. helyen a hatodik sebességi fokozat nélkül autózó Martin Prokopot találjuk. A cseh pilóta nem autózhat ötödikben sem padlógázon a gyors szakaszokon, hogy védje a motort.

A Wales-rali állása a pénteki nap után (6/19 szakasz):

1. Jari-Matti Latvala    Ford WRT Fiesta RS WRC          1ó 25p 5.7mp M
2. Petter Solberg        Ford WRT Fiesta RS WRC            +12.1mp M
3. Sebastien Loeb       Citroën Total WRT DS3 WRC        +21.3mp M
4. Mads Ostberg        Adapta WRT Fiesta RS WRC          +32.6mp M
5. Mikko Hirvonen       Citroën Total WRT DS3 WRC         +53.8mp M
6. Ott Tanak             M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC  +1p 19.2mp M
7. Jevgyenij Novikov   M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC  +1p 32.8mp M
8. Thierry Neuville      Citroën Junior WRT DS3 WRC         +2p 27.9mp M
9. Matthew Wilson     M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC  +3p 17.0mp
10. Martin Prokop      Ford Fiesta RS WRC                     +3p 36.8mp

M=konstruktőr

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre.

Szombaton hét szakasz, összesen 95 gyorsasági szakasz vár a Wales-rali mezőnyére.

Kommentek

F1: Rosberget elsöpörte a szarvihar

Nico Rosberg kiposztolt egy képet a feleségével és a kislányával, nekiestek a kommentelők.

Amikor a Lada beállt a benzinkútra, megfagyott a levegő

Na, ilyet még nem láttál, de mi sem. Nem mondom, hogy nem zokogtunk tele egy zsepit, annyira röhögtünk.

F1: Button a 300. futamon is tanul

Jenson Button a hétvégi Maláj Nagydíjon 300. Forma-1-es versenyén indul. A 2009-es veterán a jubileum kapcsán tekint vissza a karrierjére.

Csak nekünk új: Ford Edge

Amerikában majdnem egy évtizede ismert a Ford Edge. Nemrég megkapta Európa is a márka legnagyobb szabadidőautóját

F1: Hamilton mindent belead, és remél

Lewis Hamilton a nehéz szingapúri hétvége után visszavágásra készül Malajziában, Nico Rosberg élvezi a sikersorozatot.

Így kell helyesen ejteni az autómárkák nevét

Van egy-kettő, amin meglepődtünk, de a többségüket a magyarok helyesen ejtik.

F1: Nem biztos, hogy a Honda beveti az új motort

A Honda egyelőre nem döntötte el, hogy új specifikációjú motorra vált-e a Maláj vagy Japán Nagydíjon.

Ezt vezeti az utak királya

Különleges megjelenésű nyergesvontatóval rukkolt elő a Renault, mellyel az országutak királyait szeretné megcélozni.

Eszményi veretés tökéletes utakon egy Porsche 911 GT3 RS-sel

A San Bernardino-hágó egyike a csodás Alpokon átkelő aszfaltkígyóknak, egészen 2066 méterig kúszik fel, Chur és Belinzola dél-kelet svájci városokat összekötve.

F1: Räikkönen nem siet a visszavonulással

Kimi Räikkönen 2017-ben még biztosan a Ferrarinál versenyez, és egyelőre nem érzi úgy, hogy biztosan az lesz az utolsó éve. A jövő nyitott.

F1: Egy csatlakozó vágta tönkre Grosjean hétvégéjét

A Haas-csapat megtalálta Romain Grosjean siralmas szingapúri hétvégéjének okozóját, a hibás csatlakozót a Maláj Nagydíjra kijavítják.

Ilyet is csak a japánok tudnak kitalálni

Kinek jutna eszébe mikrobuszokkal versenyezni vagy driftelni? Nekik igen!