Rászállnak a biztonsági övre a rendőrök

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2012.09.11. 10.09

Európa-szerte a biztonságiöv-ellenőrzésekkel találkozhatnak az autósok. Magyarországon keddtől csütörtökig számíthatunk fokozott rendőri ellenőrzésre.

Szeptember második hetében kerül sor az európai rendőrségi szövetség, a Tispol  “Seat Belt” akciójának végrehajtására . A kifejezetten a biztonsági öv és a gyermekbiztonsági ülés használatának ellenőrzésére irányuló kampány a hetedik az idei Tispol-akciók sorában – tudatta a rendőrség baleset-megelőzési honlapja.

Európa-szerte hétfőtől vasárnapig (azaz szeptember 10-től 16-ig) tartanak az ellenőrzések, az egyes országok azonban önállóan választják ki a végrehajtás napjait. Magyarországon szeptember 11. és 13. között, azaz kedden, szerdán és csütörtökön folyik a fokozott ellenőrzés. Az akció országos szintű, ennek megfelelően a fővárosban, valamennyi megyében és a gyorsforgalmi útjainkon egyaránt számítani lehet akcióra.

A kiemelt ellenőrzések oka, hogy Európában a gyorshajtás és az ittas vezetés mellett a biztonsági öv (és gyermekülés) használatának elmulasztása számít a közutak legfőbb gyilkosának. Magyarországon az övhasználat aránya az elmúlt években fejlődött ugyan, de még mindig nem éri el az európai uniós tagállamok átlagát.

Kommentek

  • ujvari74

    Nagyon jól teszik. Van ittas vezető bőven, meg öv nélkül itazó.

  • Elvira78

    A biztonsági öv használata frontális ütközés esetén hasznos lehet, oldalirányú ütközés vagy műszaki hiba esetén viszont életveszélyes.

  • LEDes Pisti

    Remélem az autósok után végre a bringásokra és a gyalogosokra is rászállnak!

  • kovácsrózsa

    Én inkább annak örülnék, ha a bűnözőkre szállnának rá.

  • Vérmacy

    Elvire! ezt mire alapozod?

  • PAlex

    Igen, tudjuk.
    És én is ismerek olyat, akinek a testvérének a barátnőjének az unokatestvére hallotta valakitől, hogy azért élt túl egy balesetet Józsi, mert nem volt bekötve, kirepült, az autó meg lezuhant a szakadékba…

  • Csetti

    Ha valaki a saját övét nem köti be, az szimplán hülye. De, ha a gyereket nem rögzíti gyerekülésben, azt keményen megkaszálnám. Pár napja láttam egy elmebeteget a Róbert-Károly körúton. A kb. 6-7 éves gyerek nemhogy bekötve nem volt, hanem felállt a kocsiban, és a fejét kidugta menet közben a nyitott tetőablakon!

  • epipapi

    “Magyarországon keddtől csütörtökig számíthatunk fokozott rendőri ellenőrzésre. ”

    NEM ÉRTEM, NINCS TÖBB IDEJÜK?…

  • lewega

    Az anyukám olyan kövér, hogy nem tudja bekapcsolni az övet, mert nem éri át. Honnan tudhatnám meg, hogy ilyenkor is büntet a rendőr?

  • öregszem

    Hajrá megint lehet büntetni !

  • Pokol

    Jogos ,és teljesen egyet értek azzal hogy azt is ellenőrizék.Csak hogy akkor a rendőrök is használják az övet,mert a kék csík a kocsi oldalán nem védi meg őket a haláltól.Nem beszélve a vezetés közbeni telefonálásról sem.Jó lenne ha ők is be tartanák a szabályokat mint ahogy a mezei autóstól el várják.Pl Autópályán való várakozás,pláne szembe a forgalommal “radaroztak az M3-on a bagi pihenő után”,füvön való parkolás,járműforgalom elől elzárt területen való parkolás “szintén radarozás céljából.

  • mrlujoak

    Elvira78 – 2012.09.11 // 11:10:

    Ez nettó és tömör hülyeség!
    Oldalütközésnél nem csak akkor kell védenie az embert, amikor az a támadó felület felé gyorsul (jóesetben az oldallégzsákba és függénylégzsákba érkezik), hanem amikor átlendül az ütközés után. Ekkor is a helyén kell tartani az utast, különben átrepül a másik ülésre. Gondolom ecsetelnem sem kell milyen sérüléseket szerezhet magának az utas, vagy a másik utasnak, akire ráesik.
    Emellett arra is fel kell készülni, hogy egy oldalirányú behatás után az autó felborul. Ilyenkor is az ülésben kell tartani az utast. Mindezt csak a biztonsági öv tudja ellátni!

    Milyen műszaki hiba indokolhatja az öv mellőzősét?!
    A mechanikusan kapcsolható övcsat minden műszaki hibát kiküszöböl. Néha előfordul, hogy beragadhat az övcsat, ami inkább karbantartás hiányára vezethető vissza, de nem mérvadó, és pláne nem okot adó tényező az öv mellőzésének.

  • HakapesziM

    Másfél millát mentem javarészt öv nélkül. Ebben volt két közepesen súlyos balesetem, megúsztam ép bőrrel – öv nélkül. De ismerek olyat aki öv nélkül már nem élne. Van kollégám, aki meg övvel nem élne, mert levágta volna a fejét, ha be van kötve. Mindenki döntse el mit mer bevállalni. Sokan dohányoznak, aztán meghalnak tüdőrákban – sajnos ilyen is volt a környezetemben. Mások isznak – magam sem vetem meg – és elviszi őket a máj/hasnyálmirigyrák. Az övet sem igen használom, de tisztában vagyok a veszélyeivel.

  • CoIie

    “Remélem az autósok után végre a bringásokra és a gyalogosokra is rászállnak!” Remélem a motoro”sokk” sem maradnak ki, mert amit művelnek az embertelen és ezerszer (élet)veszélyesebb, mint az öv nem használat!

  • husky

    Teljesen felesleges.. mert aki becsatolt öv nélkül sérülést szenved, azzal fizettesenek ki minden kórházi költésget. A Hugradai buszbalestben is szinte mindenki túlélte volna, ha lett volna öv az utasoknak!
    A Volvo már 30 éve bebizonyított egy kamionburulási kísérletettel, hogy az elszálló, övet nem hasnzáló utasbábu agyonütötte a söfőrbábut! Ez mindent elmond.
    A be nem között gyerkőc hátulról a szélvédőn át fog az útra csapódni vagy felkenődik az üléstámlára. Életbenmaradás szinte nulla!
    Az övet jól be kell állítani és nem folyt meg senkit. Sajnos jó 10 éve engem is és anyukámat is az öv meg a dupla légzsák mentett meg úgy 95 km/óránál elébünk jött a 4-es útra egy tápkeveretőtől egy faszkalap, aki nem ismerte fel a stoptáblát. Kicsit fájt a mellkasunk, leporoltuk magunkat és kimásztunk. A mentősök rövid vizsgálat után el is engedtek. Persze a kaszni sem mellékes!! A modern raktári targoncák és munkagépek még jobbak, mert BE SEM LEHET INDÍTANI, amig nincs bekapcsolva az öv.

Elektromos társat kap a VW Golf

Leleplezte villanymotoros tanulmányautóját a Volkswagen. Akkora, mint a Golf, de teljesen önálló padlón nyugszik.

Ritka felvételek egy F1-es pilóta edzéséről

Felipe Massa megmutatta, hogyan készült fel az e heti Maláj, illetve a jövő heti Japán Nagydíjra.

F1: Óriásit zakózott a Sauber pilótája

Nem a legjobbkor szenvedett balesetet a sauberes Marcus Ericsson, a svéd két nappal a Maláj Nagydíj előtt állt fejre biciklizés közben.

F1: Räikkönen tűzoltónak állt

Kimi Räikkönen Malajziában a gyors vörös autót egy nagy vörös autóra cserélte, a versenyhétvége előtt új foglalkozást próbált ki a világbajnok.

F1: Fizetős pilótákkal folytatja a Sauber

Monisha Kaltenborn csapatfőnök szerint a Sauber erős anyagi háttérrel rendelkező pilótákat igazol 2017-re.

Élményautó: VW Golf II Rallye

Egy G-feltöltős Rallye Golf önmagában is érdekes, pláne ez a darab vészjósló hanggal és Oettinger tuninggal megvadított motorral. Rákészültünk a szombati hungaroringi VW-találkozóra.

Több Forma-1-es szabály is változik

A csapatok megállapodtak egy sor szabályváltoztatásban, amelyek a tervek szerint már jövőre életbe lépnek.

Játékautóként borítja fel a tájfun a teherautót

Hatalmas erővel csapott le Megi a Kínai Köztársaságra. A videó éppen azt kapta el, ahogy egy teherautót simán felborít a vihar.

Teherautók, amik lenyomnak egy sportkocsit is

Ez az öt teherautó bizony nem viccel, simán felveszi a versenyt a legtöbb sportautóval.

F1: Mégsem biztos a tesztprogram

A barcelonai pályán azt mondják, még nem biztos, hogy tényleg náluk tartják majd a 2017-es téli teszteket.

A Renault alulbecsülte az F1-et

A Renault F1-es főnöke elismerte, hogy a francia gyártó naivan alulbecsülte a Forma-1-es visszatérés nehézségét. Most már nincs mit tenni, menni kell előre.

F1: Kiszámolták, Rosberg lesz a bajnok

A brit Sky Sports érdekes egy kis matekozás után arra jutott, hogy idén Nico Rosberg lehet a világbajnok, hajszállal verheti majd Lewis Hamiltont.