Rászállnak a biztonsági övre a rendőrök

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2012.09.11. 10.00

Európa-szerte a biztonságiöv-ellenőrzésekkel találkozhatnak az autósok. Magyarországon keddtől csütörtökig számíthatunk fokozott rendőri ellenőrzésre.

Szeptember második hetében kerül sor az európai rendőrségi szövetség, a Tispol  “Seat Belt” akciójának végrehajtására . A kifejezetten a biztonsági öv és a gyermekbiztonsági ülés használatának ellenőrzésére irányuló kampány a hetedik az idei Tispol-akciók sorában – tudatta a rendőrség baleset-megelőzési honlapja.

Európa-szerte hétfőtől vasárnapig (azaz szeptember 10-től 16-ig) tartanak az ellenőrzések, az egyes országok azonban önállóan választják ki a végrehajtás napjait. Magyarországon szeptember 11. és 13. között, azaz kedden, szerdán és csütörtökön folyik a fokozott ellenőrzés. Az akció országos szintű, ennek megfelelően a fővárosban, valamennyi megyében és a gyorsforgalmi útjainkon egyaránt számítani lehet akcióra.

A kiemelt ellenőrzések oka, hogy Európában a gyorshajtás és az ittas vezetés mellett a biztonsági öv (és gyermekülés) használatának elmulasztása számít a közutak legfőbb gyilkosának. Magyarországon az övhasználat aránya az elmúlt években fejlődött ugyan, de még mindig nem éri el az európai uniós tagállamok átlagát.

Kommentek

  • ujvari74

    Nagyon jól teszik. Van ittas vezető bőven, meg öv nélkül itazó.

  • Elvira78

    A biztonsági öv használata frontális ütközés esetén hasznos lehet, oldalirányú ütközés vagy műszaki hiba esetén viszont életveszélyes.

  • LEDes Pisti

    Remélem az autósok után végre a bringásokra és a gyalogosokra is rászállnak!

  • kovácsrózsa

    Én inkább annak örülnék, ha a bűnözőkre szállnának rá.

  • Vérmacy

    Elvire! ezt mire alapozod?

  • PAlex

    Igen, tudjuk.
    És én is ismerek olyat, akinek a testvérének a barátnőjének az unokatestvére hallotta valakitől, hogy azért élt túl egy balesetet Józsi, mert nem volt bekötve, kirepült, az autó meg lezuhant a szakadékba…

  • Csetti

    Ha valaki a saját övét nem köti be, az szimplán hülye. De, ha a gyereket nem rögzíti gyerekülésben, azt keményen megkaszálnám. Pár napja láttam egy elmebeteget a Róbert-Károly körúton. A kb. 6-7 éves gyerek nemhogy bekötve nem volt, hanem felállt a kocsiban, és a fejét kidugta menet közben a nyitott tetőablakon!

  • epipapi

    “Magyarországon keddtől csütörtökig számíthatunk fokozott rendőri ellenőrzésre. ”

    NEM ÉRTEM, NINCS TÖBB IDEJÜK?…

  • lewega

    Az anyukám olyan kövér, hogy nem tudja bekapcsolni az övet, mert nem éri át. Honnan tudhatnám meg, hogy ilyenkor is büntet a rendőr?

  • öregszem

    Hajrá megint lehet büntetni !

  • Pokol

    Jogos ,és teljesen egyet értek azzal hogy azt is ellenőrizék.Csak hogy akkor a rendőrök is használják az övet,mert a kék csík a kocsi oldalán nem védi meg őket a haláltól.Nem beszélve a vezetés közbeni telefonálásról sem.Jó lenne ha ők is be tartanák a szabályokat mint ahogy a mezei autóstól el várják.Pl Autópályán való várakozás,pláne szembe a forgalommal “radaroztak az M3-on a bagi pihenő után”,füvön való parkolás,járműforgalom elől elzárt területen való parkolás “szintén radarozás céljából.

  • mrlujoak

    Elvira78 – 2012.09.11 // 11:10:

    Ez nettó és tömör hülyeség!
    Oldalütközésnél nem csak akkor kell védenie az embert, amikor az a támadó felület felé gyorsul (jóesetben az oldallégzsákba és függénylégzsákba érkezik), hanem amikor átlendül az ütközés után. Ekkor is a helyén kell tartani az utast, különben átrepül a másik ülésre. Gondolom ecsetelnem sem kell milyen sérüléseket szerezhet magának az utas, vagy a másik utasnak, akire ráesik.
    Emellett arra is fel kell készülni, hogy egy oldalirányú behatás után az autó felborul. Ilyenkor is az ülésben kell tartani az utast. Mindezt csak a biztonsági öv tudja ellátni!

    Milyen műszaki hiba indokolhatja az öv mellőzősét?!
    A mechanikusan kapcsolható övcsat minden műszaki hibát kiküszöböl. Néha előfordul, hogy beragadhat az övcsat, ami inkább karbantartás hiányára vezethető vissza, de nem mérvadó, és pláne nem okot adó tényező az öv mellőzésének.

  • HakapesziM

    Másfél millát mentem javarészt öv nélkül. Ebben volt két közepesen súlyos balesetem, megúsztam ép bőrrel – öv nélkül. De ismerek olyat aki öv nélkül már nem élne. Van kollégám, aki meg övvel nem élne, mert levágta volna a fejét, ha be van kötve. Mindenki döntse el mit mer bevállalni. Sokan dohányoznak, aztán meghalnak tüdőrákban – sajnos ilyen is volt a környezetemben. Mások isznak – magam sem vetem meg – és elviszi őket a máj/hasnyálmirigyrák. Az övet sem igen használom, de tisztában vagyok a veszélyeivel.

  • CoIie

    “Remélem az autósok után végre a bringásokra és a gyalogosokra is rászállnak!” Remélem a motoro”sokk” sem maradnak ki, mert amit művelnek az embertelen és ezerszer (élet)veszélyesebb, mint az öv nem használat!

  • husky

    Teljesen felesleges.. mert aki becsatolt öv nélkül sérülést szenved, azzal fizettesenek ki minden kórházi költésget. A Hugradai buszbalestben is szinte mindenki túlélte volna, ha lett volna öv az utasoknak!
    A Volvo már 30 éve bebizonyított egy kamionburulási kísérletettel, hogy az elszálló, övet nem hasnzáló utasbábu agyonütötte a söfőrbábut! Ez mindent elmond.
    A be nem között gyerkőc hátulról a szélvédőn át fog az útra csapódni vagy felkenődik az üléstámlára. Életbenmaradás szinte nulla!
    Az övet jól be kell állítani és nem folyt meg senkit. Sajnos jó 10 éve engem is és anyukámat is az öv meg a dupla légzsák mentett meg úgy 95 km/óránál elébünk jött a 4-es útra egy tápkeveretőtől egy faszkalap, aki nem ismerte fel a stoptáblát. Kicsit fájt a mellkasunk, leporoltuk magunkat és kimásztunk. A mentősök rövid vizsgálat után el is engedtek. Persze a kaszni sem mellékes!! A modern raktári targoncák és munkagépek még jobbak, mert BE SEM LEHET INDÍTANI, amig nincs bekapcsolva az öv.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.