400 milliós Ferrari a Google-vezérnek

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2012.09.11. 11.09

Monzában, többek között Fernando Alonso aktív részvételével kapta meg új autóját a Google ügyvezetője. Nem mindenkinek jár ilyen felhajtás, árverésen vette a kocsit. Jótékonysági akcióról volt szó.

Monzában, a hétvégi Forma-1-es futamhoz kapcsolódóan egy különleges ünnepségre került sor a paddockban. Itt adta át a Ferrari azt az 599XX Evo modellt, amelyet nemrég árvereztek el a májusban, Olaszországban, Emilia Romagna régióban történt földrengés károsultjainak megsegítésére.


A vevő Benjamin Sloss, a Google ügyvezetője, aki 1,4 millió eurós, kb. 400 millió forintos ajánlattal nyerte meg az árverést. A feleségével érkező kaliforniai férfinak Luca Di Montezemolo, a Ferrari elnöke adta át a kocsi kulcsait, a leleplezésben pedig a Forma-1-es csapat pilótái, Fernando Alonso és Felipe Massa is segédkeztek.

A Ferrari 599XX Evo nem utcai járgány, sokkal inkább versenyautó. Sloss a többi tulajdonoshoz hasonlóan nem viheti haza, hanem csak a Ferrari által szervezett pályanapokon, szakemberek segítsége mellett vezetheti.

Az autó a Ferrari legmodernebb technológiáinak eredménye, amelyeket részben az utcai autókból, részben pedig a Forma-1-ben szerzett tapasztalatokból származnak. 6,0 literes V12-es motort rejt, amelynek teljesítménye eléri a 750 lóerőt.
Egyedi karosszériáján az F1-ben is használatos DRS-rendszert is alkalmaznak, amely a szárnyak ölésszögének változtatásával biztosít nagyobb leszorítóerőt kanyarban és nagyobb végsebességet egyenesben.
 
 

Kommentek

A japán anyukák a legjobbak?

Fehér bőrszerkóban semmiképpen, de a nagy koffer hátul előny. Mitől jó egy családi autó?

F1: A McLaren és a Merci is új motort kap

A Ferrari mellett a Honda és a Mercedes is frissített erőforrást visz a Belga Nagydíjra. A Honda hét zsetont költött el Spa előtt.

Lenyomja az ördögi hangú Jaguar az örökös király Porsche 911 Turbót?

Jaguar F-Type SVR a Porsche 911 Turbo ellen. Az angol erősebb és nehezebb, a német könnyebb, és valamivel kisebb a teljesítménye. Viszont ott van benne hosszú évtizedek munkája, ami lehet, hogy sokat nyom a latba.

F1: Vandoorne is mehet a Renault-hoz

A McLaren neveltje biztosan nem vár, ha a wokingi csapatnál nem kap versenyzői ülést 2017-re. Akár a Renault-nál is kiköthet a belga szupertehetség.

Top 10: Bestiális génekkel beoltott békésnek tűnő típusok

Imádjuk a “sleeper” kategóriát. Amikor egy unalmasnak tűnő, egyterű, kombi, családi izé lemezei mögött hemzsegő lóerők mutatják meg csicsás, drága sportautóknak, hogy mindig résen kell lenni, mert a külső nem minden.

Nem hiszed el, mivel van tele a padlás ennél a gyűjtőnél

Peter Lee házának tetőtere a világ legnagyobb Transit-gyűjteményét rejti.

F1: Tragédia, ami Schumacherrel történt

Volt csapatfőnöke, barátja, Ross Brawn rendszeresen látogatja Michael Schumachert, de ő is csak imádkozni tud a hétszeres bajnok versenyzőlegenda felépüléséért.

F1: Mindkét Nico glóriát kap

A Belga Nagydíj edzésén a Force India is pályára küldi a fejvédő keretet, most első ízben teszteli az eszközt egyszerre két csapat.

F1: Magnussent megint ejthetik

A renault-s Kevin Magnussen ugyan igyekszik mindent megtenni a 2017-es folytatásért, de úgy tűnik, hogy sejti, ez nem lesz elég. Remény helyett dac van benne.

Napi húsz forint lehet a pesti dugódíj

A megyei matricákhoz hasonló rendszerben vezetnék be a dugódíjat Budapesten. Szakértők szerint ez értelmetlen.

13 autó, ami csúnyán túltolta a szteroidot

Ha azt hiszed, már mindent láttál, amit borzasztó tuning címen látni lehet, akkor nagyon tévedtél. Ezek az autók tényleg kiverik a biztosítékot.

F1: A Red Bulltól kell félni jövőre?

A McLaren versenyfőnöke szerint a 2017-es szabályváltozások fő haszonélvezője a Red Bull lehet, persze a saját csapatában is nagyon bízik Eric Boullier.