400 milliós Ferrari a Google-vezérnek

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2012.09.11. 11.09

Monzában, többek között Fernando Alonso aktív részvételével kapta meg új autóját a Google ügyvezetője. Nem mindenkinek jár ilyen felhajtás, árverésen vette a kocsit. Jótékonysági akcióról volt szó.

Monzában, a hétvégi Forma-1-es futamhoz kapcsolódóan egy különleges ünnepségre került sor a paddockban. Itt adta át a Ferrari azt az 599XX Evo modellt, amelyet nemrég árvereztek el a májusban, Olaszországban, Emilia Romagna régióban történt földrengés károsultjainak megsegítésére.


A vevő Benjamin Sloss, a Google ügyvezetője, aki 1,4 millió eurós, kb. 400 millió forintos ajánlattal nyerte meg az árverést. A feleségével érkező kaliforniai férfinak Luca Di Montezemolo, a Ferrari elnöke adta át a kocsi kulcsait, a leleplezésben pedig a Forma-1-es csapat pilótái, Fernando Alonso és Felipe Massa is segédkeztek.

A Ferrari 599XX Evo nem utcai járgány, sokkal inkább versenyautó. Sloss a többi tulajdonoshoz hasonlóan nem viheti haza, hanem csak a Ferrari által szervezett pályanapokon, szakemberek segítsége mellett vezetheti.

Az autó a Ferrari legmodernebb technológiáinak eredménye, amelyeket részben az utcai autókból, részben pedig a Forma-1-ben szerzett tapasztalatokból származnak. 6,0 literes V12-es motort rejt, amelynek teljesítménye eléri a 750 lóerőt.
Egyedi karosszériáján az F1-ben is használatos DRS-rendszert is alkalmaznak, amely a szárnyak ölésszögének változtatásával biztosít nagyobb leszorítóerőt kanyarban és nagyobb végsebességet egyenesben.
 
 

Kommentek

Bárhogy erőlködik a dízel-benzin páros, a családi Tesla röhögve ver mindenkit

Be kell látni, négyszáz méteren, álló helyzetből eljött a belső égés bukása. A Tesla Model S P100D a végletekig tuningolt, őrült drága benzinpusztítókat is lazán veri.

Grandiózus gyorsulási verseny 12 sportautóval

A világ legnépszerűbb szupersportautóit sorakoztatták fel a rajvonalnál, hogy kiderüljön, melyikük a leggyorsabb.

Elektromos belépő modell a McLarentől

Középre helyezett üléssel, tisztán elektromos hajtással dobott piacra új modellt a McLaren. A P1 formavilágát visszaadó típussal rendkívül korán szeretnék márkahívővé tenni a fogyasztókat.

Nem bújnak el többé a traffizó rendőrök

Az intézkedési kultúraváltás részeként – válaszolták kérdésünkre.

F1: Rosberget elsöpörte a szarvihar

Nico Rosberg kiposztolt egy képet a feleségével és a kislányával, nekiestek a kommentelők.

Amikor a Lada beállt a benzinkútra, megfagyott a levegő

Na, ilyet még nem láttál, de mi sem. Nem mondom, hogy nem zokogtunk tele egy zsepit, annyira röhögtünk.

F1: Button a 300. futamon is tanul

Jenson Button a hétvégi Maláj Nagydíjon 300. Forma-1-es versenyén indul. A 2009-es veterán a jubileum kapcsán tekint vissza a karrierjére.

Csak nekünk új: Ford Edge

Amerikában majdnem egy évtizede ismert a Ford Edge. Nemrég megkapta Európa is a márka legnagyobb szabadidőautóját

F1: Hamilton mindent belead, és remél

Lewis Hamilton a nehéz szingapúri hétvége után visszavágásra készül Malajziában, Nico Rosberg élvezi a sikersorozatot.

Így kell helyesen ejteni az autómárkák nevét

Van egy-kettő, amin meglepődtünk, de a többségüket a magyarok helyesen ejtik.

F1: Nem biztos, hogy a Honda beveti az új motort

A Honda egyelőre nem döntötte el, hogy új specifikációjú motorra vált-e a Maláj vagy Japán Nagydíjon.

Ezt vezeti az utak királya

Különleges megjelenésű nyergesvontatóval rukkolt elő a Renault, mellyel az országutak királyait szeretné megcélozni.