400 milliós Ferrari a Google-vezérnek

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2012.09.11. 11.09

Monzában, többek között Fernando Alonso aktív részvételével kapta meg új autóját a Google ügyvezetője. Nem mindenkinek jár ilyen felhajtás, árverésen vette a kocsit. Jótékonysági akcióról volt szó.

Monzában, a hétvégi Forma-1-es futamhoz kapcsolódóan egy különleges ünnepségre került sor a paddockban. Itt adta át a Ferrari azt az 599XX Evo modellt, amelyet nemrég árvereztek el a májusban, Olaszországban, Emilia Romagna régióban történt földrengés károsultjainak megsegítésére.


A vevő Benjamin Sloss, a Google ügyvezetője, aki 1,4 millió eurós, kb. 400 millió forintos ajánlattal nyerte meg az árverést. A feleségével érkező kaliforniai férfinak Luca Di Montezemolo, a Ferrari elnöke adta át a kocsi kulcsait, a leleplezésben pedig a Forma-1-es csapat pilótái, Fernando Alonso és Felipe Massa is segédkeztek.

A Ferrari 599XX Evo nem utcai járgány, sokkal inkább versenyautó. Sloss a többi tulajdonoshoz hasonlóan nem viheti haza, hanem csak a Ferrari által szervezett pályanapokon, szakemberek segítsége mellett vezetheti.

Az autó a Ferrari legmodernebb technológiáinak eredménye, amelyeket részben az utcai autókból, részben pedig a Forma-1-ben szerzett tapasztalatokból származnak. 6,0 literes V12-es motort rejt, amelynek teljesítménye eléri a 750 lóerőt.
Egyedi karosszériáján az F1-ben is használatos DRS-rendszert is alkalmaznak, amely a szárnyak ölésszögének változtatásával biztosít nagyobb leszorítóerőt kanyarban és nagyobb végsebességet egyenesben.
 
 

Kommentek

F1: Button megjárta a kórházat, nincs baja

A Német Nagydíj második szabadedzésén szemirritációra panaszkodó Jenson Buttont már ki is engedték a kórházból.

F1: Rosberg az élen, Hamiltonnak nem megy

Nico Rosberg a Német Nagydíj második szabadedzésén is jelentős előnnyel verte csapattársát, Lewis Hamiltont, úgy tűnik, nagyon fekszik neki a hazai pálya.

Ki a gyorsabb – Az ember vagy a számítógép?

Méréseink azt mutatták, hogy nedves úton a mai ESP-rendszerek ellenében egy nagyon jó kezű profi sem képes számottevő előnyt kiautózni. A Hockenheimringen teszteltük a különbséget ember és gép között.

F1: Aktív fejvédőn gondolkodnak

A 2017-re leszavazott glória és a Red Bull-féle szélvédő melletti alternatívaként egy szükség esetén automatikusan nyíló fejvédőn is gondolkodnak az FIA-nál.

F1: Új sisakkal versenyez Vettel és Rosberg

A hazai versenyre a mezőny négy német pilótájából három új sisakfestéssel készült, mutatjuk, mit hordanak Hockenheimben.

Fél év alatt egymillió motor Győrből

Több mint egymillió motort és közel 64 000 autót gyártott 2016 első félévében az Audi Hungaria Győrben.

F1: Így ünnepelték Alonsót a garázsban

Fernando Alonso ma ünnepli 35. születésnapját, a McLaren egész komoly zsúrt hozott össze a spanyolnak a Német Nagydíj első szabadedzésére.

Gázbuszokkal csökkentik a szmogot Verne Gyula szülővárosában

Egyszerre, közel 100 darab gázüzemű autóbusz beszerzése talán még nem akkora világszenzáció. Az viszont igen, hogy mekkora emissziócsökkentést hajtanak ezzel végre.

F1: Leosztották a lapokat Hockenheimben?

A Forma-1-es Német Nagydíj első szabadedzésén a Mercedes hatalmas fölénnyel volt a leggyorsabb, Nico Rosberg az élen. Mögöttük szépen sorba rendeződött a mezőny.

Új versenyautót épít a BMW

2018 elején mutatja be új, középkategóriás versenyautóját a BMW. Privát csapatok érdeklődésére számítanak.

Csökkenti termelését a győri Audi

Két műszakra áll át a termelés a jelenlegi háromról az Audi Győri üzemében. Kevesebb autó fogy az itt gyártott modellekből.

F1: “Futárszolgálat” rabolta el Ecclestone anyósát

Immár egy hete, hogy Brazíliában elrabolták a Forma-1 urának anyósát – néhány részlet már ismert az ügyről.