A 2012-es Német-rali szombati programja:
Szerviz C Trier Messepark (15 perc)
SS7 Stein & Wein 1  26.54km
SS8 Peterberg 1   9.37km
SS9 Arena Panzerplatte 1  46.54km 
Szerviz D Trier Messepark (30 perc)
SS10 Stein & Wein 2    26.54km 
SS11 Peterberg 2    9.37km 
SS12 Arena Panzerplatte 2    46.54km 
Szerviz E Trier Messepark (flexi 45 perc) 
A 2012-es Német-rali leghosszabb versenynapja volt a szombati. Ám nemcsak a gyorsasági szakaszok 164,9 kilométeres hosszúsága tette különösen izgalmassá ezt a napot, de az a tény is, hogy kétszer is szerepelt a programban a Panzerplatte. A lánctalpas járművek vonulóútja ezúttal sem hazudtolta meg magát, ritkította a mezőnyt rendesen. Az meg már csak hab a tortán, hogy reggel esett az eső. 
Sebastien Loeb húsz másodperces előnnyel vágott neki szombat reggel a versenynek, de már az első szakaszon megduplázta a különbségét a második helyezett Petter Solberggel szemben. A citroënes ugyanis még azelőtt teljesítette a pályát, mielőtt egy könnyű kis zápor meglocsolta azt, lelassítva a riválisokat. 
Az igazi káosz azonban csak ezután következett. Miközben Loeb hibátlanul és gyorsan hajtott, az ellenfelek hullottak. Jari-Matti Latvala a nyolcas szakaszon kicsúszott, amivel egy percet és két helyet veszített rögtön. Ám nem sokáig volt távol a dobogótól, a kilences szakasz (szombati harmadik) után máris a második helyen volt, mivel Loeböt leszámítva mindenki, aki előtte volt bajba került a 46 kilométeres Panzerplattén. 

Az addigi második, Petter Solberg egy gyors bal kanyarban túl szélesen csúszott és nem tudta megfogni a Ford Fiesta kitörő hátulját. Jobb hátsó kerekével eltalált a pályát övező betontömbök egyikét, a kerék kitört, a norvég pedig befejezte a versenyzést. Thierry Neuville sem folytathatta, miután a susnyásban kötött ki a Citroënnel. Dani Sordo pedig két és fél percet veszített, miután defektet kapott és megállt kicserélni a kereket a pályán. 
Így aztán három szakasz alatt egészen átalakult a verseny állása. Loeb több mint másfél perces előnnyel állt az élen, Latvala és a reggel még hatodik Mikko Hirvonen előtt. Ez a sorrend a nap végig már nem változott és az időeredmény sem jelentősen. 
A Panzerplatte
A délután legizgalmasabb híre Ott Tanak feltámadása és bukása volt. Az észt versenyző a korábbi fékproblémák után ezúttal fantasztikusan hajtott. Loeböt is megverve nyerte a 10-es, 11-es szakaszokat, ám a második körben a Panzerplatte vele is végzett. Solberghez hasonlóan a hátsó kerekével eltalált egy betontömböt. Game Over. 
Hasonlóan járt Dani Sordo is a szakaszon, csak ő a MINI hűtőjét ütötte meg, az elfolyt hűtővíz pedig megpecsételte a spanyol versenyét. Peter van Merksteijn sem versenyez tovább, ráadásul a felborult a DS3 WRC elzárta az utat a mögötte érkező versenyzők elől is egy ideig. 
A Német-rali szombati napja után Mads Ostberg áll a negyedik helyen. A norvég immár sokadik alkalommal szerepel legjobb privátként. A tapasztaltabbak elhullása remek eredményhez segítheti az épp visszatérő Chris Attkinsont, aki már az ötödik a MINI-vel. Ráadásul a WRC-k kiesése következtében a pontszerző helyeken négy S2000-es autóval induló versenyzőt is találunk. A legjobb persze Sebastien Ogier a hatodik helyen. 
Vasárnap három szakasz 65 versenykilométer vár a mezőnyre. Sebastien Loeb vélhetően a két 30 kilométeres szakaszt lazán autózza végig, hogy biztonságban és tökéletes gumikkal érkezzen a záró szakaszra. A 4,37 kilométeres városi pályán külön pontokért csatáznak majd a vb résztvevői. Nem lenne meglepetés, ha Loeb hozná el a plusz hármat is.   

A 2012-es Német-rali állása (12/15 szakasz):

1. Sebastien Loeb       Citroën Total WRT DS3 WRC   2ó 58p 51.8mp M
2. Jari-Matti LatvalaFord WRT Fiesta RS WRC      +1p 42.9mp M
3. Mikko Hirvonen       Citroën Total WRT DS3 WRC       +2p 12.7mp M
4. Mads Ostberg       Adapta WRT Fiesta RS WRC       +3p 7.8mp M
5. Chris Atkinson       WRC MINI Team Portugal JCW WRC +06p 59.0mp
6. Sebastien Ogier      VW Motorsport Škoda Fabia S2000  +8p 10.6mp
7. Andreas Mikkelsen   VW Motorsport Škoda Fabia S2000  +10p 20.4mp
8. Nasser Al-Attiyah    Qatar WRT Citroën DS3 WRC       +10p 52.0mp M
9. Mathieu Arzeno       Peugeot 207 S2000               +13p 3.5mp 
10. Sepp Wiegand       VW Motorsport Škoda Fabia S2000  +13p 31.3mp
A részletes eredményekért kattintson erre a linkre
M= konstruktőr