Mi kell manapság Európában egy Golf-kategóriás modell leváltásához? Legyen az új könnyebb, takarékosabb, dizájnja élesebb, karosszériája merevebb, kapjon LED-es menetjelző fényt, legyen kicsi, turbós benzinmotor a katalógusban – és persze legyen rajta óóóóriási panoráma napfénytető! Ezt mind tudja a hamarosan bemutatkozó új kompakt Toyota, az Auris – egy kivétellel.

Minőségi anyagok, a prémium kategóriába átkacsintgató szolgáltatások kerülnek a beltérbe

Minőségi anyagok, a prémium kategóriába átkacsintgató szolgáltatások kerülnek a beltérbe


A meglehetősen lágy, pufók, erőtlen dizájnt a Yaris és Avensis formavilágából merített elemekkel tette sokkal markánsabbá, észlelhetőbbé a Toyota. Az új kocsi alacsonyabb és nyurgább elődjénél, szélessége változatlan. A mai divatnak megfelelően összehúzott, szigorú szemek, dinamikusan emelkedő, éles övvonal és irdatlan, légbeömlőnek maszkírozott ködlámpafészek került az autóra, ami – a képek alapján – alaposan felfegyverkezve száll majd harcba a német, japán, francia, koreai konkurenciával.

A Toyota márkanév, mint a megbízhatóság szinonímája is sokat nyomhat majd a latban a vásárlók döntési folyamatában. Mára talán a 2007-ben oly elhibázottnak tűnő döntés és nyert némi igazolást: akkor értetlenséggel fogadta a piac, hogy az 1966 óta oly sikeres Corolla nevet feladva a japán gyártó új nevet adott a típusnak, és Európában csak a lépcsős hátú kompakt vitte tovább azt a típusjelzést, amely 1997-ben a legnagyobb példányszámban eladott modellé tette a kocsit, letaszítva a trónról a Volkswagen bogarat. Szóval az Auris marad Auris, nem corollásodik vissza.

Két négyhengeres dízel és két négyhengeres benzines és a hibrid: nagy műszaki újdonságot nem hoz az új Auris

Ennél azért talán fontosabb, milyen technikai jellemzői lesznek az új Aurisnak. Alaktényezője – hála a nagyon jó légellenállású hibridekkel szerzett tapasztalatoknak – 0,28, a kasztni 40 kilogrammal lett könnyebb, az új Auris tehát takarékosabb és agilisebb lesz, mint a kifutó változat.

A Toyota új formanyelve valamiféle pikáns távol-keleti agresszióra épít

A Toyota új formanyelve valamiféle pikáns távol-keleti agresszióra épít


Az új Aurisba 1,33 vagy 1,6 literes benzinmotor, 1,4 vagy 2,0 literes dízel kerülhet. Pontosabb adatokat egyelőre nem közölt a Toyota, de vélelmezzük, hogy teljesítmény nem változik a mai modellekéhez képest. A trendektől eltérően kis turbós benzinmotor nem lesz a kocsiban, a jól bevált, rendkívül takarékos hibrid hajtáslánc viszont már az értékesítés kezdetétől a paletta része lesz.

A beltér a gyártó állítása szerint nívósabb, “prémiumabb” lesz, a legdrágább kivitelek műszerfalán bőrkárpit díszeleg, a kormánykereket elegáns lyuggatott bőrrel burkolják. A kategóriában már-már obligát faltól falig napfénytető is rendelhető lesz a kocsihoz.
 
Állítólag a beltér is tágasabb lett. Két centivel hosszabb hátul a lábtér, 9 centivel nőtt a csomagtartó hossza. A Toyota a hibridverzó akkumulátorának rafinált elhelyezésével elérte, hogy az elektromos segédmotoros változat raktere ugyanakkora, mint a többi Aurisé: 360 liter.

Mégane-t, Hyundai i30-at, Golfot is bele lehet látni, mégis összetéveszthetetlenül Toyota

Állítólag a kocsi mélyre süllyesztett tömegközéppontja, az európai igényekhez igazított kormányzási sajátosságai, a hátsó keresztlengőkaros futóműve igazán meggyőző vezetési élményt adnak. A menetpróbán meglátjuk, valamikor késő ősszel számítunk a nemzetközi bemutatóra!

Az Auris fő célpiaca Európa. Az autót ide tervezték, itt is gyártják: a Toyota Motor Manufacturing UK készíti majd, Burnastonban, Angliában. Az új Toyota Auris szeptember mutatkozik be a Párizsi Autószalonon – ott leszünk, beleülünk, elmeséljük, milyen a valóságban!

Adatok:

HxSZxM: 4275mm (+30mm az elődhöz képest) x 1760mm x 1460mm (-55mm)

Tengelytáv:
2600mm (nem változott)

Csomagtér térfogat:
360 liter

Alaktényező: 0.28

Benzinmotorok: 1.33 vagy 1,6 literes szívó, vagy hibrid

Dízelmotorok:
1,4 vagy 2,0 literes dízel

Gyártás:
Burnaston, UK