Van a világon egy dúsgazdag ember, aki már rendelkezik egy McLaren F1-gyel, egy Mercedes-Benz SLR McLarennel és mostanra egy McLaren MP4-12C-je is van. De vágyott valami egyedire. Vélhetően pénzbeli lehetőségei nem szabnak határt az ötleteinek, mert a McLaren autós részlegének, egyedi projektekért felelős részlege, a McLaren Special Operations (MSO) készített egy járgányt neki. Csak neki. Megszületett a McLaren X-1.
Az autó története három éve, még a 12C bemutatása előtt kezdődött, amikor az ügyfél Ron Dennis-szel beszélgetett. Szeretett volna egy autót, ami rendelkezik a 12C képességeivel, de teljesen egyedi kivitelű. A munka elindult. Paul Mackenzie az MSO igazgatója és Frank Stephenson a formatervezési igazgató az első találkozó során három órát beszélgettek az ügyféllel, arról, mit is szeretne. “időtlen, klasszikus elegancia” volt a fő elvárás. 
Mint inspirációt több száz fotót néztek át a világ autóiparáról, építészetéről, a divat, a design és a film világából. Ezekből az ügyféllel kiválogattak egy könyvre valót, amit az elképzelt autó tervezésénél használtak. 
Olyan autók maradtak az ötlethalmazban, mint az 1961-es Facel Vega, az 1953-as Chrysler D’Elegance Ghia, az 1959-es Buick Electra, az 1939-es Mercedes-Benz 540K és az 1971-es Citroën SM. De mellettük olyan elemek is segítették a tervezőket, mint Guggenheim múzeum New Yorkban, egy Jaeger LeCoultre art deco óra, egy Thomas Mann Montblanc toll, egy zongora vagy fekete-fehér képek Audrey Hepburnről stb. 
Az ügyfél kérésére a McLaren emberei mellett külsős tervezők is pályázhattak, de végül a McLaren koreai születésű alkalmazottját, Hong Yeo-t választották a munkára. A tervező legnehezebb feladata az volt, hogy a legtöbb autó, amely megtestesíti az eleganciát és időtlen értékeket, azok orrmotorosak hátsókerék-hajtással, ami igen más, mint egy középmotoros szupersportkocsi. Márpedig az autóhoz az alapokat a 12C szerkezete, motorja és hajtáslánca adta. 
Eredetileg a tervezést teljesen digitálisan akarta elvégezni a McLaren, de az ügyfél ragaszkodott hozzá, hogy lássa élőben is a kocsit, ezért előbb egy 30 százalékos, majd egy 1:1 arányú modellt is készítettek. 
18 hónapig tartott munka, amely nyomán a McLaren szerint olyan forma született, amelyről néhány évtized múlva már nehéz lesz megmondani mikor is készült, vagyis időtlen, pontosan, úgy ahogy az ügyfél kérte. 
Az autó építése még a végleges design elkészítése előtt megkezdődött és két és fél évig tartott. Minden egyedi, a lámpák, a felnik, és karbonból készült karosszériaelemek. Amikor az X-1 összeállt, intenzív tesztelésnek vetették alá, a McLaren vezető tesztpilótája 1000 kilométert próbálgatta. Ezt követően kézzel építették újjá a kocsit. 
Az autó súlya hasonló az MP4-12C-hez, azaz 1,4 tonnás, míg motorja, a 3,8 literes turbó 625 lóerős, így a száguldásra biztosan nem lehet panasz. Mint ahogy a használhatóságra sem, hiszen ez is az ügyfél elvárása volt. Ezért is került szinte változatlanul át a 12C utastere az X-1-be. Persze a belső kárpitozása, a kapcsolók kialakítása egyedi, de a formák változatlanok. 
A McLaren X-1 a Kaliforniában a Pebble Beach Concours d’Elegance kiállításon debütál, majd azt követően visszakerül Wokingba, ahol alaposan ellenőrzik, mielőtt elfoglalná helyét a tulajdonosgyűjteményében. 
Reméljük nem kiállítási darab válik belőle, hanem valóban használati tárgy. Még ha ilyen különleges és pokolian drága is.