Átesett a szokásos ráncfelvarráson a Kia Sorento, kívül belül megújult, ráadásul a légellenállási tényezője is javult. A hagyományostól eltérően a padlólemez és a futómű is változott a frissítés során. 


Új az első és a hátsó lökhárító az autón, megváltozott a hűtőmaszk, átalakult a csomagtérfedél, nagyobbak a fényezett felületek, A ködfényszórók a korábbiakkal ellentétben immár függőlegesek, a fényszórók helyzetjelzői LED-esek, de diódásak a hátsó lámpák is. Már 19 colos kerekek is rendelhetők. 
Az elődjénél csendesebb hétüléses beltérben a korábbinál több a puha tapintású felület, az ajtókilincseket, kapcsolókat, és a szellőzőnyílások kereteit is matt króm borítja. Új az LCD-kijelzős műszerfal, friss a középkonzol és rajta a hétcolos képátlójú képernyő. 
A beszállást megkönnyítendő 10 mm-rel csökkent a hasmagasság, de ezen kívül az utastér padlója is lejjebb fut, mint eddig. A hátsó lábhely a második üléssorban 30, a harmadikban 9 mm-rel nőtt. A kárpitozás fekete és bézs színű lehet, textilhuzattal és bőrrel egyaránt.  
Az extrafelszerelések listáján megtalálható az elektromos állítású és fűthető első ülések szellőztető rendszere, a hátsó ülésfűtés, a Bluetooth telefon kihangosító, az UV-szűrős napfényetető, és a harmadik üléssort is hűtő légkondi is.


A felfrissített Sorento Koreában készül, 150-től 280 lóerőig terjedő motorválasztékkal. Európában továbbra is háromféle motorral kerül piacra. Ezek közül a 150 LE-s 2,0 literes dízel változatlan, de a 2,4 literes közvetlen befecskendezéses benzinest és a 2,2 literes turbódízelt átdolgozta a Kia. 
A benzines motor hengerfeje vadonatúj, mások a dugattyúi, frissült a befecskendező rendszere és a szívócsöve is. Az átalakítások hatására teljesítménye 9 százalékkal (192 LE), forgatónyomatéka pedig 6.6 százalékkal nőtt (242 Nm).  A 197 lóerős dízelben új a kipufogógáz visszavezetés rendszere, ennek hatására takarékosabb, a széndioxid-kibocsátás csökkent. A forgatónyomaték csúcsa az automata váltós modellek esetében 436, kézi kapcsolású erőátvitellel 421 Nm.
A sebességváltók hatfokozatú automaták, vagy kézi kapcsolásúak, valamennyi motorváltozatnál elsőkerék-hajtás vagy összkerékhajtás választható. A belső hűtésű első féktárcsák a korábbiaknál nagyobbak, átmérőjük immár 320 mm.
Bár ez csak egy ráncfelvarrás, a Kia módosított a karosszérián is, amelyben 25 százalékra nőtt a nagy szilárdságú acélok aránya. A futómű alapszerkezeti kialakítása változatlan, ám a segédváz keretek a korábbiaknál erősebbek, a hátsó hosszlengőkarok hosszabbak a lengéscsillapítók nagyobb teljesítményűek. A közvetlenebbre vették a kormánymű áttételét, felárért gombnyomásra változtatható a kormányrásegítés mértéke.
A felfrissített Kia Sorento szeptemberben a Párizsi Autószalonon áll az európai közönség elé, majd az év végén a kereskedőkhöz ér a legtöbb európai piacon. 2009-es bemutatása óta a Sorento második generációjából több mint 620 000 darab talált gazdára világszerte. 2013-tól évi 265 ezer darab eladása a cél.