A luxusautók kiállításán, a Pebble Beach Concours-on mutatja új tanulmányautóját a McLaren. Látva az autó állapotát vélhetően a megnyitóig marad koncepció, utána megvásárolható géppé alakul át a 12C Can-Am Edition. 


A brit vállalat versenyautó-építő részlege, a McLaren GT által készített járgány egy versenyautó, amelynek alapját a már létező versenygép a GT3 adta. Ám nevének (Can-Am) megfelelően sokkal vadabb annál. 
Az 1986 és 1966 között létezett Can-Am sorozatot (Canadian-American Challenge Cup) a laza szabályok jellemezték. Bármilyen hengerűrtartalmú motor engedélyezett volt, lehetett bevetni turbót és kompresszort is, miközben gyakorlatilag korlátlan volt az aerodinamika elemek használhatósága. A sorozatban ’67-71 között mindannyiszor a McLaren nyerte a bajnoki címet az alapító Bruce McLaren és Denny Hulme versenyzése nyomán. 


Ahogy az akkori autók, úgy a 12C Can-Am Editon is a McLaren narancs színben pompázik, amelyhez szatén fekete kiegészítést választottak a tervezők. A MP4-12 C utcai modellhez hasonlóan szénszálas központi cella köré épül a tanulmány, de itt a karosszérián is számos elem készült karbonból. Új orrspoiler, hátsó szárny, diffúzor stb kerül a kocsira. 
A Forma-1-es tudás felhasználásával kialakított új elemek hatására 30 százalékkal nagyobb leszorítóerő jelentkezik, mint az utcai autónál. Ugyanakkor az Can-Am tömege csupán 1200 kiló nagyjából 200 kilóval könnyebb így.  
Motorteljesítményben is sokat nyújt az új gép, a 3,8 literes duplaturbós V8-as, a módosított vezérlés és hűtés nyomán 630 lóerős. Az extra teljesítmény nagyteljesítményű Akebono fékrendszer tartja kordában.  
Ahogy a külső, úgy az utastér is teljesen kész. A minimalista belsőben versenyülések, hatpontos övek, bukócső óvja a versenyzőket, a kormány a Forma-1-es autókat idézi, de a műszerfal és a kapcsolótábla is high-tech.