“Ha csupán néhány másodperces előnnyel érkezel az Ounipohja szakaszra, az rémisztő, félelmetes, hogy a győzelemért kell harcolni. Ez nagyszerű a nézőknek és a médiának, de nem a vezetőknek” – nyilatkozta nemrég Marcus Grönholm, aki idén is ellátogatott a Finn-ralira, igaz csak nézőként.

A kétszeres rali-világbajnoknak lehet hinni, hiszen nála többször senki nem nyerte meg a Finn-ralit, összesen hétszer végzett az első helyen.

Murvás útjai ellenére a Finn-rali a leggyorsabb rali-verseny a WRC sorozatban, ezért becézik a Finn Nagydíjnak. A 33 kilométeres Ouninpohja pedig a verseny leghíresebb szakasza, nagy sebességű kanyarjaival és ugratóival. Az egyik ugrató 6 kilométerrel a rajt után következik, itt kis táblákkal jelzik a távolságot, hogy nézők is könnyen láthassák, ki repül a legmesszebbre. A rekordot Markko Märtin tartja 2003-ból, amikor 57 méterre repült, miközben a levegőben 171km/órás tempóval hasított.


2005-ben és 2006-ban két részre vágták az Ouninpohja szakaszt, miután 2004-ben Petter Solberg 130 km/óránál nagyobb átlagsebességet ért el a gyorson, ami miatt az FIA szabályainak megfelelően nem lehet rajta versenyezni. 2007-re változott a szabály és a szakasz visszatért, igaz a szervezők három lassítót alakítottak ki rajta. 2008-tól azonban biztonsági okokra hivatkozva az FIA ismét nem engedte a túl gyors szakasz használatát.

2012-ben azonban Ouninpohja visszatért. Kétszer is szerepelt a programban, itt zajlott a külön pontokért zajló power stage is. Mindkét alkalommal Mikko Hirvonen volt a leggyorsabb, másodjára 129,5 km/órás átlagtempót repesztett.

A MotorsTv közre adta a Citroën DS3 WRC-vel versenyző finn belsőkamerás felvételét a szakaszról. Élvezzék!