Tavaly a Toyota megdöntötte az elektromos autók nürburgringi rekordját. Versenyautójukat, a TMG EV P002-est átalakítva idén benevezték a Pikes Peak-i hegyiversenyre. A kocsi itt is csúcsot döntött. 
A Radical pályautó vázából kialakított kocsit a japán ralibajnok, Fumio Nutahara vezette a majd 3000 méter szintkülönbséget produkáló pályán. 
A kocsi 10 perc 15,380 másodperc alatt teljesítette a közel húsz kilométeres távot, amivel nemcsak jócskán felülmúlta a korábbi (12:20.084) rekordot, de az abszolút hatodik helyig jutott az összetett versenyben. Itt azonban érdemes megjegyezni, hogy 2012-re a korábban vegyes talajú pályát végig leaszfaltozták.
A TMG EV P002-est két villanymotor mozgatja, együttes teljesítményük 350 kW (476 LE), a maximális nyomaték 900 Nm. A coloradói hegyi futamra beállított autó 240 km/órás végsebességre képes. 
A Toyota mögött a villanyautók mezőnyében a Mitusbishi autója végezett a második helyen, a korábbi Dakar-győztes Hiroshi Masuokával a volánnál. A verseny abszolút győzelemére is esélyes, a korábbi években sorozatban hatszor győztes Nobuhiro Tajima is villanyautóval próbálkozott idén, nyugdíjazva 900-1000 lóerős Suzukiját. A szabadedzéseken és az időmérőkön is gyorsabb volt a Toyota gépénél, ám autója a versenyen meghibásodott, így kiesett. 
Így hajtott a szörnynek becézett Tajima
A verseny abszolút első helyét a Hyundai-jal versenyző Rhys Millen szerezte meg, aki új rekordot is felállított az új pályán. 

A 2012-es Pikes Peak-i hegyi verseny végeredménye (abszolút sorrend):

1. Rhys Millen         9:46.164 – Hyundai
2. Romain Dumas    9:46.181 – Porsche
3. Carlin Dunne  9:52.819 – Ducati
4. Greg Tracy        9:58.262 – Ducati
5. David Donner     10:04.652 – Palatov
6. Fumio Nutahara  10:15.380 – Toyota (elektromos)
7. David Kern  10:20.774 – Mitsubishi
8. Hiroshi Masuoka 10:30.850 – Mitsubishi (elektromos)
9. Douglas Siddens 10:40.669 – Polaris
10. Gary Trachy  10:40.753 – TM
A részletes eredménylista megtalálható erre a linkre kattintva.