A Nemzetközi Olimpiai Bizottság gondoskodott arról, hogy az Olimpiai Charta értelmében ne legyenek láthatók reklámok vagy terméklogók a pályákon, annak ellenére, hogy a szponzorok dollár-százmilliókat fizettek ki, hogy csatlakozhassanak az ötkarikás mozgalomhoz.
Mint arról már beszámoltunk, az olimpiai stadionban távirányítású MINI-k szállítják vissza a kalapács- és diszkoszvetők, valamint a gerelyhajítók sporteszközeit a dobási zónából.

Az olimpia egyik szponzora, a német BMW által gyártott MINI-ken nincs márkajelzés, mégis azonnal felismerhetőek.

Timo Lumme, a NOB marketingigazgatója, akit kedden arról kérdeztek, hogy megsértették-e márkákra vonatkozó szabályokat, közölte: a történteknek nincs pénzügyi oka. Mint mondta, a Nemzetközi Atlétikai Szövetség (IAAF) többféle szállítóeszközt használ. A BMW valóban az olimpia hivatalos partnere, de nem történik kereskedelmi szállítás. Nincs kapcsolat a szponzorálás és aközött, hogy mini MINI-k vannak a pályán – hangsúlyozta.
A NOB szabályozása értelmében semmilyen reklám sem engedélyezett a stadionokban, illetve az olimpiai helyszíneknek számító versenypályákon. Összesen három ilyen jármű működik – napi négyórás műszakokban – az atlétikai versenyek kilenc napja alatt, mindegyik napi hat kilométert tesz meg.
A MINI szerepelt az olimpiai megnyitón is, illetve sok darab dolgozik a BMW által a nyári játékokhoz nyújtott 4000 darabos flottában is. 
A londoni játékokhoz csatlakozó szponzorok összesen mintegy 700 millió fontot (244 milliárd forintot) fizettek.