A Finn-rali szombati programja:

SS13 Surkee 1 7,56 km

SS14 Leustu 1 8,54 km

Szerviz (Paviljonki) 30 min.

SS15 Surkee 2 11,18 km

SS16 Leustu 2 12,16 km

Szerviz (Paviljonki) 30 min.

SS17 Ouninpohja 1 15,37 km

SS18 Ouninpohja 2 (power stage) 15,37 km

Szerviz (Paviljonki) 10 min.

 

 

Csütörtöki kezdést követően a szokásos vasárnap helyett már szombaton befejeződött a rali-világbajnokság nyolcadik futama, a Finn-rali. A verseny leghosszabb napja, összesen 139,8 gyorsasági kilométer várt a mezőnyre.

 

Úgy vágtak neki a zárónapnak a résztvevők, hogy a negyedik Petter Solberg is csak huszonegy másodpercre volt az élen álló Sebastien Loebtől, azaz elvben sokesélyes volt a győzelem és a dobogó sorsa.

 

Ám ahogy az előző két napon, szombaton is csak a másik Citroën DS3 WRC-t hajtó Mikko Hirvonen volt veszélyes a nyolcszoros világbajnokra. Kettejüket mindössze öt másodperc választotta el reggel. Szerencsére a Citroën vezetése ezúttal nem kérte lassításra Hirvonent, így a finn szabadon támadhatott. Próbálkozott is folyamatosan, de a bajnok sem hagyta magát, így az időeredmény gyakorlatilag egy-két másodperccel ingadozott, de helycsere nem történt. Végül 6,1 másodperc különbséggel zártak.  

 

Sebastien Loeb immár harmadszor nyerte meg a Finn-ralit, megszerezve idei hatodik győzelmét (nyolc futamból). Összességében pedig már 72 első helyet jegyez. Hirvonen a külön pontokért zajló power stage megnyerésével vigasztalódhat, ott Petter Solberg és Sebastien Loeb végeztek a második, illetve harmadik helyen. 


Loeb abszolút megérdemelten nyert, leggyorsabb volt az időmérőn, majd a versenyen az elejétől a végégig megőrizte elsőségét. Tizennyolc szakaszból kilencszer volt a leggyorsabb és csupán egyszer nem volt a top3-ban, amikor elfolyt az olaj autója hátsó differenciálművéből.

 

“Nem kifejezetten nyerni jöttem Finnországba, pontokért érkeztem, mert nagyon nehéz legyőzni a finn versenyzőket. Nagyszerű küzdelem volt Mikko ellen, a kettős győzelem pedig remek a Citroënnek a bajnokság szempontjából” – értékelt Loeb.  

 

Legújabb győzelmével Loeb óriási lépést tett kilencedik világbajnoki címe felé, hiszen az idény hátralévő öt versenyéből hármat aszfalton rendeznek, ahol a jelenlegi mezőnyben nemigen van ellenfele, miután Sebastien Ogier most S2000-es autóval gyakorol. Loebnek 171 pontja van, míg legközelebbi riválisának, Hirvonennek 128.

 

“Sebastien gyorsabb volt, gratulálok neki” – mondta Hirvonen, aki továbbra is vár első citroënes győzelmére. “A második helyet Finnországban még rosszabbá teszi, ha tökéletes versenyt futsz és ez sem elég Sebastien ellen. Még többet kell tenni, mert ő hihetetlen” – fogalmazott találóan a finn.

 

Igazán elégedett lehet a Citroën, hiszen ötödik alkalommal szereztek kettős győzelmet, így a Ford ismét letaglózva távozhat. Bár a harmadik és negyedik hely, amit Jari-Matti Latvala és Petter Solberg szereztek, nem tűnik olyan rossznak, de ezúttal a részsikerek elmaradtak. Győzni érkeztek Finnországba, de nem volt a meg a sebességük ehhez. Latvala egyetlen szakaszon sem volt a leggyorsabb, és Solberg is csak kétszer volt képes mindkét Citroënt maga mögé utasítani.

 

Ismét Mads Ostberg volt a legjobb privát versenyző a mezőnyben. A norvég a 16. szakaszon elvesztett ötödik helyét Ott Tanakkal szemben, amikor elment a hátsó hajtás autójából, ám a szervizben történt javítást követően újra felvette a tempót és visszaszerezte a pozíciót. Továbbra is őrzi a bajnokságban a negyedik helyét.

 

Tanaknak sem kell bánkódnia, a fiatal észt versenyző első teljes idényét teljesíti WRC-vel, és ezúttal igazán összeszedett versenyt futott. Két helyi tehetséget Matti Rantanent és Jari Ketomaát is fölényesen utasított maga mögé. Ketomaa a 15. szakaszon cserélt helyet honfitársával az eredménylistán, amikor jobb első defektet kapott.

 

Mellettük Martin Prokop és Sebastien Ogier szerzett még pontot. Ken Block nem tudta befejezni a versenyt, a szombati második szakaszon eltört a kormányösszekötő az autójában és irányíthatatlanná vált a Fiesta. Az amerikai csalódott volt, hiszen pénteken délután már egészen belejött a versenyzésbe, a 17-ről a 10. helyre zárkózott fel. Esélye volt a végső pontszerzésre is.   

 

A rali-világbajnokság következő versenye a három hét múlva következő Német-rali lesz, aszfalton.

 

A 2012-es Finn-rali végeredménye (18/8 szakasz):

1. Sebastien Loeb          Citroën Total WRT DS3 WRC      2óra 28perc 11,4 mp M

2. Mikko Hirvonen          Citroën Total WRT DS3 WRC      +6,1 mp M

3. Jari-Matti Latvala       Ford WRT Fiesta RS WRC          +35,0 mp M

4. Petter Solberg           Ford WRT Fiesta RS WRC          +56,1 mp M

5. Mads Ostberg            Adapta WRT Fiesta RS WRC      +2p 32,1 mp M

6. Ott Tanak                M-Sport WRT Fiesta RS WRC      +2p 47,6 mp M

7. Matti Rantanen          Ford Fiesta RS WRC                 +4p 51,7 mp

8. Jari Ketomaa             Ford Fiesta RS WRC                 +6p 01,9 mp

9. Martin Prokop            Ford Fiesta RS WRC                 +6p 04,3 mp

10. Sebastien Ogier       VW Motorsport Škoda Fabia       +8p 46,0 mp

 

M=konsturktőr

 

A részletes eredményekért erre a linkre!

 

Power Stage / SS18 (Top 3):

 

1. Mikko Hirvonen          Citroën Total WRT DS3 WRC       15p 17,3 mp  +3pont

2. Petter Solberg           Ford WRT Fiesta RS WRC           +0,6 mp       +2pont

3. Sebastien Loeb          Citroën Total WRT DS3 WRC      +1,1 mp        +1pont

 

 

A 2012-es rali-világbajnokság állása a Finn-rali után (élmezőny):

 

Egyéni:

1. Sebastien Loeb 171 pont 

2. Mikko Hirvonen 128 pont

3. Petter Solberg 104 pont 

4. Mads Ostberg 90 pont

5. Jari-Matti Latvala 69 pont

 

Konstruktőrök:

Citroën: 280 pont

Ford: 170 pont