Óriási növekedést szeretne elérni a Maserati, a jelenlegi évi 5-6 ezer darabos eladását szeretné néhány éven belül 50 ezerre növelni. Ehhez a tervek szerint két új szedánt – egyet az 5-ös, egyet a 7-es BMW méretében -, illetve egy szabadidő-autót fejlesztenek. Ugyanakkor az európai sikerhez nélkülözhetetlen dízelmotorra is rábólintott a vezetőség.

Csakhogy a fejesek elvárása, hogy a Maserati-élmény így is tökéletes maradjon, ami nemcsak a dinamikára, de a hangzásra is vonatkozik. A jelenleg használt, a Ferraritól származó V8-as benzinmotorok csodálatos hangját persze nehéz lesz lemásolni, de a Maserati dolgozik rajta, hogy a dízeles modelljei se kerregéssel jutalmazzák a sofőrt.

Mint Roberto Corradi, a Maserati termékfejlesztésért felelős alelnöke elárulta, lehetséges, hogy a dízelmodelleket egy hanggenerátorral szerelik fel. Többet nem tudni a dologról, mert még a fejlesztés elején jár a projekt.

Feltételezhető, hogy a rendszer hasonló lehet a BMW Active Sound Systeméhez. A legújabb M5-ösben alkalmazott megoldás az autó hangszóróit használva biztosít szükség esetén vérpezsdítőbb hangot.  

Egyelőre nem tudni, hogy melyik modell, a szabadidő-autó vagy a kisebb szedán lesz az első, amelyiket megismerjük, de a hírek szerint 2013 végén már piacon lehet az első dízel Maserati. Motorja a hírek szerint a VM Motoritól származó 3,0 literes V6-os lehet, 280-300 lóerős teljesítménnyel.