Sajtóértesülések szerint a BMW megvizsgálta mi lenne, ha mégsem vezetnék be az évek óta beharangozott új, elektromos autóknak kitalált i almárkát a jelzett időben. 2013-ban kerül a piacra a BMW első elektromos szériaautója az i3 és várhatóan 2014-ben mutatkozik a hibrid sportautó, az i8.


A bajor márka arra számított, hogy gyorsabban fejlődik majd a gyorstöltő hálózat Európában. Ám ez csak a kisebb probléma, az már sokkal fájóbb, hogy a gazadási válságból továbbra sem tud kilábalni a kontinens.

Ennek hatására a villanyautókhoz elérhető várt állami ösztönzők nem fejlődnek, sőt csökkenés, megszűnés valószínű, miközben a hagyományos autók eladásai is komoly problémát jelent Európában. Ilyen körülmények között pedig alig tartható a BMW által tervezett évi 100 000 darab i3 és 10 000 darab i8-as eladása. Hiszen az i3 ára egy jól felszerelt 3-as modellével lesz összevethető, míg az i8 valószínűleg a bajorok legdrágább autójaként érkezik.

Ráadásul a már piacon lévő villanyautók sem hoztak átütő változást az emberek autózásáról alkotott gondolkodásában.


Az i márka bevezetése nem marad el, mert eurómilliárdokba kerülne, ha most leállna a BMW a projekttel, de jelentősen átdolgozzák majd terveket. Állítólag az i3 és i8 modelleket követő i1 és i5 típusok fejlesztését le is állítják.

Az i3 tisztán elektromos hajtású kisautó, a hátsó kerekeket egy a hátsó tengely felett beépített 170 lóerős villanymotor pörgeti. Álló helyzetből 7,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára és 150 km/órás maximális sebességre képes. Hétköznapi használat mellett 130-160 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel. Normál 230V-os csatlakozóról 6 óra alatt töltődik fel száz százalékosan a folyadékhűtéses lítiumion akkumulátor, gyorstöltővel 1 óra kell a 80%-os állapothoz.

Az i8 konnektorról tölthető hibrid hajtást rejt. A hátsó kerekeket hajtó 1,5 literes turbófeltöltős motor 220 lóerős és 300 Nm nyomatékot nyújt, ehhez adódik hozzá az első kerekekre dolgozó villanymotor 130 LE teljesítménye és 250 Nm nyomatéka. A tehát 350 lóerős sportkocsi képes 4,6 másodperc alatt százra gyorsulni, amikor mindkét motor dolgozik. Végsebessége 250 km/óra.

Az i8 csak villanymotorral nagyjából 35 kilométert tud megtenni, telepei kevesebb, mint két óra alatt feltölthetők. Képes csak első-, csak hátsó- vagy összkerékhajtással is működni. Átlagfogyasztását 2,7 literre ígéri a BMW.