Ahogy a kiszivárgott információkból tudni lehetett, a Renault új tanulmányautót mutatott be pénteken. Az Alpine A110-50, az Alpine 110-es 1972-es debütálásának ötvenedik évfordulójára készült.

Az Alpine márkát 1955-ben Jean Rédélé (1922 – 2007) alapította, saját építésű, de Renault motorokat használó modelljeivel számos sikert ért el a versenypályákon. A legnevesebb talán az 1973-es rali-világbajnoki cím, amely a legnépszerűbb modellhez, az A110-hez köthető.

Viszonylag olcsóból oldotta meg a tanulmányautó kérdését a Renault. Alapul a Megane Trophy versenyautó technikáját vették, a csőváz és motor is onnan származik (módosítva), a karosszéria pedig a 2010-es DeZir koncepcióé, versenyautóvá alakítva. Látványos és piszok jól szól!

Az Alpine A110-50 4,330 méter hosszú, 1,961 méter széles, de csupán 1,230 méter magas, azaz arányai megfelelnek egy sportkocsiénak. Ráadásul a felfelé nyíló ajtók még most is különlegesnek hatnak. Az egész autó mindössze 880 kilót nyom. Persze az utastér is teljesen puritán, két versenyülés, hatpontos övek, bukócső, ahogy az egy versenyautótól elvárható.

Az utasok mögött 3,5 literes V6-os szívómotor dolgozik, teljesítménye 400 lóerő, míg maximális nyomatéka 422 Nm. Ezt az erőt félautomata, hatfokozatú szekvenciális sebességváltó juttatja a hátsó kerekhez az önzáró differenciálművön keresztül.

Egyelőre nem tudni arról, hogy a Renault eldöntötte volna, belép a nagy teljesítményű sportkocsik piacára, ez a tanulmány is arra szolgál, hogy szondázzák a közönséget, hajlandóak lennének-e megvenni egy ilyen autót. Renault-ként vélhetően semmiképp, de Alpine néven esetleg…