Izgalmas bejelentést tett a Mazda és a FIAT csoport. Kötelező érvényű egyetértési megállapodást írtak alá egy új roadster közös fejlesztésére és gyártására, mindkét márka számára. Nyilvánvalóvá tette a két gyártó, hogy az autók alapját a következő generációs Mazda MX-5 hátsókerék-hajtású padlólemeze adja.


Az Alfának az elmúlt időszakban egy kivétellel nem volt hátsókerék-hajtású modellje, az 1000 darabban elkészült 8C sportkocsi azonban nem épp a legjellemzőbb modellje az olasz gyárnak. Bár 1995-től is létezett Spider modell az Alfa kínálatában, de igazából most kaphat utódot az 1966-tól 1993-ig készült hátsókerék-hajtású Spider.

Közleményében a két cég leszögezi, hogy bár alapjaikban megegyeznek majd a járművek, azaz könnyű, nyitott sportkocsik lesznek, a két modell fejlesztése differenciált, külső megjelenésük mellett egyedi motorjaik is megkülönböztetik őket.

Érdekesség, hogy mindkét modellt Japánban, a Mazda hirosimai gyárában készítik majd, az Alfa termelése 2015-től indul be, a Mazda MX-5-öst azonban várhatóan jövőre megismerjük. A végleges megállapodást 2012 második felében írja alá a két vállalat.

A következő MX-5, így az Alfa is nagyjából egy tonnát nyom majd, a japán változat a jelenlegi szívómotorok helyett várhatóan kis turbós benzineseket kap. További részletek a következő generációs Mazda MX-5-ről: ITT és ITT.