Minimális álcázással tűnt fel a Nürburgringen az új Škoda Rapid. A kompakt szedán a 2011-es Frankfurti Autószalonon leleplezett Mission L koncepció sorozatgyártású változata. A Rapid egyben a tavasszal bemutatkozott új SEAT Toledo testvére, mindkettő 2012 végén kerül a kereskedésekbe.  


A képek tanúsága szerint az alapvető forma ugyan követi a Mission L-nél látottat, de az akkor használt, élekkel rajzolt high-tech külső helyett, a szériamodell jóval lágyabb íveket kap. Egyértelműen az Octavia kistestvére, igaz, a mostani Octaviát jövőre már leváltja az új generáció.  

A mostani akcióhoz a fejlesztők igyekeztek azt a látszatot kelteni, mintha ez az autó az indiai Škoda Rapid lenne, amely a Polo szedán testvére és nem azonos az Európába érkezővel. Ennek megfelelően maszkolták a lámpákat, illetve tüntették el a hátsó ajtók valódi nyílását és rajzoltak újat.

Várhatóan 4,5 méter hosszú karosszériát kap a Rapid, tengelytávolsága pedig 2,6 méternek ígérkezik. Mindez kényelmes belsőt ígér, kisautósságát a 1,7 méternél kisebb szélesség jelzi. Az említett tengelytáv lehetővé teszi, hogy hátul is kellő méretű lábhely maradjon, a csomagtartója pedig valószínűleg 500 literes lesz.  

A Rapid motorkínálata a VW Polo és Jetta modellekét követi, így 1,2 és 1,4 literes feltöltős benzinmotorok és 1,6-os dízel kerülhet bele.

Egyelőre lépcsőshátú karosszériával ismerjük a Rapidot, de a hírek szerint később ötajtós ferdehátúként is megjelenhet, harcba indulva a VW Golf által meghatározott legnépszerűbb európai szegmensben. A Škoda Rapid első fellépése augusztusban, Moszkvában várható, a modell egyik fő piacán.