Már azelőtt az új M3-as technikájáról folyt a spekuláció, mielőtt a mostani új generációs Hármas bemutatkozott volna. Abban szinte mindenki egyetértett, hogy az előző kiadásban használt V8-as eltűnik és visszatér a korábban használt hathengeres megoldás.

Diffúzor és négy kipufogó hátul

Diffúzor és négy kipufogó hátul


Egyes pletykák azt sugallták, hogy az M5-ös V8-asbából fejlesztenek V6-os motort a bajorok két henger “levágásával”. Most úgy tűnik, hagyományosabb megoldást választ a BMW. A BimmerPost.com arról számolt be, hogy Ludwig Willisch, a BMW Észak-Amerika elnöke megerősítette nekik, hogy soros hathengeres motor kerül a következő M3-asba és nem V-konfiguráció.  

Elárulta ugyanakkor, hogy felmerült, hogy az előző M3-as 4,0 literes V8-asáből alakítsanak ki V6-os motort, de elvetették. A motor turbófeltöltőt kap, de egyelőre nem tudni, hogy kettő vagy esetleg  – a dízelmotornál már bevetett – háromturbós feltöltést alkalmaz-e a BMW:

Ennek fényében várhatóan a 335i 3,0 literes soros hathengeres motorját fejlesztik tovább, ahogy anno az M5-ös motorjánál, ott is létezett a 4,4-es blokknak korábban egyszerűbb, gyengébb kivitele.

Azt már most biztosan tudni lehet, hogy az új erősebb lesz, mint a jelenlegi M3, a motor teljesítménye várhatóan 450 lóerő lehet. Emellett viszont kevesebbet is fogyaszt majd, abból kifolyólag is, hogy az új modell kisebb tömeggel érkezik. A kisebb súly és az erősebb motor pedig a korábbinál is gyorsabb M3-ast eredményez.  

A természetesen hátsókerék-hajtású autóba sebességfüggő önzáró differenciálmű kerül, manuális és duplakuplungos automata sebességváltóval is párosítva. M3 néven csak a szedán kerül forgalomba, a kupé és a kabrió M4 néven érkezik.

Az autó bemutatkozására még legalább egy évet várni kell, a forgalmazása 2014 elején indulhat.