Két autóval nevezett a 2012-es Pikes Peak-i hegyi versenyre a Mitsubishi. A 156 kanyart tartalmazó, 19,99 km hosszú, 1439 méternyit emelkedő pályára nem benzines erőgépekkel készül a japán gyártó, hanem villanyautókkal.


A belsőégésű motortól menetes modellek számára kiírt kategóriában akarnak nyerni. Esélyük van, hiszen tavaly is csak két villanyautó indult. Az autókrossz járgányra emlékeztető AC Propulsion tartja a villanyautós-rekordot, 12 perc 20 másodperces idővel, ami bőven elmarad a tíz perc alatti abszolút rekordtól.

A Mitsubishi két autója teljesen eltérő. Az egyik egy sorozatgyártású i-MiEV, amilyet már mi is teszteltünk korábban. 67 lóerős motor hajtja a hátsó kerekeket, 16 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig – széria autónál – 130 km/óra.  

Az autó a normál modellekhez képest egy plusz orrspoilerrel gazdagodott, illetve bukócsővel és más, a versenyzéshez szükséges biztonsági elemekkel szerelték fel. Egy terepralis hölgy, Beccy Gordon fogja vezetni.

A másik autóba, az i-MiEV Evolutionba a Dakar-rali egyetlen japán győztese, Maszuoka Hirsohi ül majd. Ez a járgány kevésbé lóg majd ki a sorból a Pikes Peaken. Csővázas alapra karbonszálas karosszéria kerül, amely alatt az i-MiEV technikája lapul. Ugyanolyan a motor és a hajtás, valamint ugyanolyan az akkumulátor.

A turpisság abban van, hogy motorból például hármat szerelnek be és azok is erősebbek. Egy 109 lóerős motor hajtja az első tengelyt, kettő a hátsót. Összesen tehát 327 lóerő viszi majd a gépet a csúcs felé. Erre a gépre már nem a szériamodellen használt 145 mm széles, alacsony gördülési ellenállású abroncsok kerülnek, hanem 245-ös elemek. Igazi versenytechnika.

Igazán vicces látvány lesz, ahogy hangtalanul, de őrületes port kavarva hasít a hegyen.