Deja vu-nk lehet, ha ránézünk a Mansory legújabb autójára, ami nem véletlen. Tavaly ősszel mutatta be a Mansory a Ferrari 458 Italia átalakítását, a Siracusát. A technikát most átültették a 458 Italia Spiderre, elkészítve a Monaco Editiont.


Persze a valóságban nem nagyon lesz “már láttam” érzése az embereknek, hiszen mindössze három darabot terveznek a kocsiból.  

A német tuningcég az összes lényeges karosszériaelemet lecserélte a Ferrarin. Számos helyen dolgoztak a formákkal is, de a lényeg, hogy karbonból készítették el újra az elemeket. Új orrspoiler, csomagtérfedél, küszöbök, hátsó lökhárító és diffúzor teszi egyedivé a 458-ast, amely szemből kissé a Ferrari Enzóra hasonlít. A szénszálas elemek használatával összesen 60 kilóval csökkentették a sportkocsi tömegét.

A kisebb tömeg mellé komolyabb ménest társít a Mansory, miután cserélik a légszűrőt, a kipufogót és módosítják a motorvezérlést is. A 4,5 literes V8-as motor 20 lóerővel erősebb, teljesítménye 590 lóerőre nőtt.  A Monaco így gyorsabb, mint hagyományos testvérei, 3,5 másodperc helyett már 3,2 alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet. Végsebessége 320-ról 330 km/órára emelkedett.


Az új lengéscsillapítóknak és a karosszériát 20 milliméterrel leültető rugóknak köszönhetően kanyarban stabilabb lett  a Ferrari. A tapadásról az eredetinél szélesebb abroncsok gondoskodnak, a gumik a Mansory saját gyártású, központi csavaros kovácsolt 21 colos felnijeire kerülnek.

Nem maradt érintetlen az utastér sem, ahol szinten minden szabad részletet bőrrel borítottak, az ajtók, az ülések mellett a padló is új borítással gazdagodott. Díszítés gyanánt a monacói zászló, illetve a Grimaldi család hercegi címerének (rombusz alakú) elemeit használták. Piros és fehér színek, valamint rombuszformák dobja fel a belsőt.

Ha nem tetszene a Mansory munkája, de milliókat költene 458 Spiderére, a Novitec is nemrég készült el saját munkájával.