Immár hivatalos képeken is megnézhetjük a Porsche 918 a sorozatgyártáshoz közeli prototípusát. Hétfőn számoltunk be azokról a kémfotókról, amelyeken a német gyár következő szupersportkocsija látható, most pedig a Porsche is kiadta saját képeit.

917-esek a Porsche múzeumában

917-esek a Porsche múzeumában


Ezekről a fotókról is látható, hogy a prototípushoz képest a kamerák helyét valódi visszapillantók vették át, a kocsi farára egy nagyobb légterelő került, míg  kipufogó már nem oldalt, hanem a motor felett vezeti ki a gázokat.

A gyár közleménye szerint a prototípus álcázása a legendás Porsche 917 versenyautóra utal, amely típus többek között az első Le Mans-i 24 órás abszolút győzelmet szerezte 1971-ben Porschénak. Ez egyfelől utalás arra, hogy a Porsche tervezi, hogy a 918-assal visszatér a francia tartóssági versenyre, másfelől viszont mi egyáltalán nem találtunk olyan fotót, amelyen ilyen küllemű 917-es szerepelne. Valaki látott ilyet?

 “Amit a 918 Spyderrel teszünk, azzal újraértelmezzük a vezetési élményt, a hatékonyságot és a teljesítményt” – mondta Wolfgang Hatz, a Porsche AG igazgatótanácsának kutatásért és fejlesztésért felelős tagja. Hatz megerősítette, hogy a benzin és két – tengelyenként egy-egy – villanymotor alkalmazásával épült hibrid hajtású sportkocsi maximális teljesítménye 770 lóerő feletti, ugyanakkor a szabvány szerint képes 3 literes fogyasztással is üzemelni.

Hátsókerék-kormányzást is kap

Hátsókerék-kormányzást is kap


A Porsche által közölt technikai specifikáció szerint a 4,6 literes V8-as motor teljesítménye 570 LE, míg a hátsó tengelyt pörgető villanymotor 122, az első tengelynél lévő 109 lóerőt teljesít. A kivehető targatetővel készülő kétüléses sportkocsi 3 másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsul majd 100 km/órára, végsebessége 325 km/óra lesz.

A konnektorról is tölthető lítiumion akkumulátorok használatával 25 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel a kocsi, ebbe az üzemmódban 150 km/óra a végsebessége.

Azt már eddig is tudtuk, hogy az autó központi része szénszálas műanyagból készül, akár a versenyautóknál, ugyanakkor a vezető két újdonságot is elárult: adaptív aerodinamikával és adaptív hátsó kormányzással szerelik fel a 918-ast.

Előbbi vélhetően a hátsó szárny sebesség függvényében való kiemelkedését, illetve erős fékezésénél történő előrebukását jelenti. Míg a hátsó kerék kormányzása a parkolásnál azonos, nagysebességű kanyaroknál az első kerekkel ellentétes irányba való kismértékű elfordítását takarja.

A Porsche 918 forgalmazása 2013 őszén kezdődik.