2012 őszén bemutatkozik az erősebb motorral szerelt, nagyobb hatótávolságra képes Nissan LEAF

2012 őszén bemutatkozik az erősebb motorral szerelt, nagyobb hatótávolságra képes Nissan LEAF


A következő pár évben négy új villanyautó bemutatását tervezi a Nissan. Ezek között szerepel a már létező LEAF továbbfejlesztett változata, egy áruszállító, egy elektromos Infiniti és egy fiatal városlakóknak szánt járgány is.

Az elsőként a feljavított LEAF érkezik, amely októberben a Párizsi Autószalonon áll a nagyközönség elé. Ez a LEAF Európa számára már nem Japánban készül majd, hanem a brit Sunderlandben, és mindez igen erőteljesen érződik majd az autó árában is, állítólag negyedével is olcsóbb lehet. A megújult modell emellett a korábbinál hosszabb hatótávolsággal bír majd, miközben motorja 10 százalékkal erősebb lehet, mint eddig.

A következő modell az elektromos áruszállító lesz, amely 2013 végén érkezik. A kocsi nem más mint az NV200 kisteherautó, amelybe a LEAF technikáját szerelik. Az autót láttuk már tanulmányként, sőt futárcégek már tesztelik is. Ahogy belsőégésű motorral, úgy elektromossal is készülhet majd személyszállító kivitel is az e-NV200-ból.

A vezeték nélküli töltés az Infiniti első villanyautójában debütálhat

A Pivo tanulmányok alapján készül a jövő nemzedék villanyautója

A Pivo tanulmányok alapján készül a jövő nemzedék villanyautója


Ezt követően érkezhet a Nissan luxusmárkájának első villanyautója. Az idén kiállított Infiniti LE tanulmányon alapuló akkumulátoros szedán a Tesla Model S ellenfele lesz, amikor 2014-ben bemutatkozik. Az LE-ben vezeték nélkül töltési rendszert alkalmazott a Nissan, amely várható a sorozatgyártásban is. Hagyományos töltésnél már viszonylag jó működik a vezeték nélküli energiaátvitel, a gyorstöltésnél vannak még megoldandó feladatok.

Nagyjából 2015-re készül a jövő generációjának szóló elektromos jármű. A Pivo tanulmányok által inspirált járgány már a villanyautók új nemzedékéhez tartozik majd, azokhoz a most felnövő fiatalokhoz szól, akiket nem hoz lázba a hagyományos autó és autózás.

A villanymotorok a kerekekhez kerülnek az elektromos rendszerek a padlóba, így ami a felett van, az mind az utasról és nem az autóról szól majd. Ezzel talán megfogható a Facebook-nemzedék is, amelyet nem érdekel az, hogy a dugóban araszolva maga vezessen, csak a közlekedési eszközt látja az autóban.