2013-ban érkezik a Mercedes-Benz S-osztály új generációja. A márka új csúcsmodellje ezért bőszen gyűjti a kilométereket közúton is, így óhatatlanul a lesifotósok is elkapják. A német luxusmárka emberei egyre kevesebb álcát hagynak az autón, így egyre inkább kirajzolódik a formája.


Úgy tűnik, az autó formája nem változik meg, a lámpák, lökhárítók egyediségével rajzolnak majd új karaktert a modellnek, ezeket állítólag a 2007-ben bemutatott F700 tanulmányról örökítik át. Eltűnnek a mostani S jellegzetes vastag sárvédői, helyette a karosszérián oldalán futnak majd feltűnő ívek.

Egy kicsit változnak az arányai is, miközben ugyanis a jármű teljes ossza és tengelytávolsága kismértékben nő, arányaiban hosszabb lesz a motorháztető.

Négyféle karosszériáról pletykálnak, amelyből három biztos. Az alapmodell mellett készül nyújtott tengelytávolságú és kupé is, de állítólag 2015-re kabriót is terveznek a modellből.

A motorok alapvetően az S és CL modellekben most is használtak továbbfejlesztett, takarékosabb változatai lesznek. Az S500 így az 5,5 literes V8-as motort kapja 435 LE-s teljesítménnyel, az S600-ba pedig továbbra is V12-es biturbó kerül közel 520 lóerővel. Az S63 AMG 5,5 literes biturbója 571 lóerős lehet, az S65 AMG pedig 630 lóerőt nyújt majd. Újdonságként V6-os turbómotor színesíti a kínálatot


Természetesen a benzinesek mellett lesznek a kínálatban takarékosabb dízelek is, négy- és hathengeres kivitelben, sőt konnektorról tölthető hibrid hajtással is elérhető lesz az S-osztály. Utóbbinál várhatóan 3,5 literes V6-os benzinmotort egészíti ki egy 60 lóerős elektromos szerkezet, illetve a lítiumion-akkumulátor. A hibrid S képes lesz csak a villanymotor használatával is haladni.

Az autóba számos különleges megoldás kerül, köztük a jármű előtti utat pásztázó kamerák is, amelyek immár az útminőséget is ellenőrzik, így a lengéscsillapítás már nemcsak lereagálhatja a változásokat, de előre felkészülhet. A légrugózás szériafelszereltség lesz, a karosszériadőlést aktívan csillapító megoldásért viszont fizetni kell.

A kamerák ezen túlmenően még jobb hatásfokkal dolgoznak éjjel, felismerik a közlekedési jelzőtáblákat és figyelmeztetnek sebességkorlátozásokra is. Az autó arra is felhívja a vezető figyelmét, ha fáradtnak tűnne, a baleset-megelőzésben aktív holttérfigyelő és sávtartó rendszerek is segédkeznek.

Természetesen a hátsókerék-hajtás helyett továbbra is választható majd összkerékhajtás is, eleinte a legtöbb modellben hatfokozatú manuális, vagy hétfokozatú automata sebességváltó lesz, de 2014 környékére elkészül az új, kilencfokozatú automata is.

Az S-osztályra különösen nagy feladat vár, hiszen nemcsak elődjét kell pótolnia, de a Maybach megszüntetésével a különösen drága és egyedi autót igénylő ügyfeleknek is ezt kínálja majd a Daimler.