Hamarosan Kínában is készülhet hibrid az Audi A6-ból. A német márka a Pekingi Autószalonon leplezte le az A6 L e-tron tanulmányát, amely a sorozatgyártást vetíti előre. A koncepció a márka kínai piacon legnépszerűbb modelljének, az A6-os nyújtott változatának hibrid hajtású kivitele.


A konnektorról is tölthető A6 5,02 méter hosszú, tengelytávolsága pedig 3,01 méter. Külsőleg a sorozatgyártású A6-osokhoz képest egyedi hűtőmaszkjával, különleges diffúzorával és 21 colos – a korábbi e-tron modelleknél megszokott küllemű – keréktárcsáival tér el.

Persze a lényeg a karosszéria alatt, a hajtásrendszerben keresendő. A technika itt is nagyon hasonló, mint a már kész Q5 Hybrid és A8 Hybrid és persze A6 Hybrid modelleknél, a belsőégésű motor ugyanolyan, de villanymotor most erősebb.

A fő hajtóerőt tehát 2,0 literes turbós benzinmotor (211 LE) biztosítja, amelyet 95 lóerős elektromos szerkezet egészít ki. A jármű képes csak a benzines vagy csak az elektromos motor használatával is közlekedni, illetve hibridként is a kettőt kombinálva.

A legérdekesebb, hogy egyenletes 60 km/órás sebesség mellett 80 kilométert tehet meg villanyautó módban, ez pedig óriási ugrás a fent említett, már széria modellekhez képest, amelyek mindössze három kilométerre juthatnak így.

Azt nem tudni, hogy az autóban elhelyezett lítiumion akkumulátorok esetleges nagyobb mérete adja-e a hatalmas ugrást vagy csupán a marketingesek terveiben szerepel ez a szám. Kiderül, ha sorozatgyártásba kerül az A6 L Hybrid.