Jó ideje hallani arról, hogy a Lamborghini szabadidő-autóval tervezi bővíteni kínálatát. Most már biztos az új modell bemutatása, miután megjelent az olasz gyár hivatalos meghívója a Pekingi Autókiállításra. Az invitálás illusztrációján pedig már látható a modell sziluettje.

A sziluett kupés

A sziluett kupés


Bár ez keveset árul el, de az megállapítható, hogy kupés jelleget terveznek az autónak, az erősen süllyedő tetővonal ezt mutatja. Az autó jegyei várhatóan a 2008-ban bemutatott Estoque tanulmány vonalait követik, ahogy az Aventadornál is.

Kínai újságok szerint az autó az Urus nevet kapta, ugyanakkor úgy tudni, hogy a Lamborghini levédette a Deimos nevet is.

Várhatóan a Gallardóban is használt 5,2 literes V10 motor kerül bele, de továbbfejlesztetve, 580-600 LE teljesítményű lehet majd. Az autó négykerék-hajtással és automata sebességváltóval készül. Később tervezik villanymotorral való kiegészítését, azaz hibrid-hajtás beépítését is.

Az autó fejlesztési költségét nem egyedül kell viselnie a Lamborghininek, a Volkswagen-konszern számos jövőbeli szabadidő-autójával közös lesz a padlólemeze. Azon túl, hogy a Bentley is terepjárót tervez, későbbi Audi-modellek alapja is ugyanez lehet.

Nem ez lenne a Lamborghini első terepjárműve. 1985-ben mutatkozott be a Lamborghini LM 002, amely az arab világ legtehetősebb tagjainak sivatagi játékszereként lett népszerű. Az utastér 2+2 üléses kialakítású volt

Az 1986 és 1993 között gyártott brutális kinézetű szörnyeteg motorterében a Countach hat karburátoros, 12 hengeres motorja dolgozott. Hiába volt 2700 kilogrammos az autó, a 444 lóerő hatására 210 km/órás sebességet ért el. Összesen 301 darab készült belőle.