Mint arról a múlt héten beszámoltunk, továbbra is piacon marad és kissé megújul a Mercedes G-osztály. A kiváló terepjáró igazi kedvenc a gazdagok körében, ennek is köszönhető, hogy kibővül az AMG modellek kínálata. Ezentúl két AMG szerepel a G-sorozatban, mindkét variáns teljesen új. Mindezt már a korábban is tudtuk, de most már azt is, hogy mire is képesek az új motorok.


A G63 AMG orrában 5,5 literes V8 biturbó motor lapul. Ennek teljesítménye 544 LE, maximális nyomatéka pedig 760 Nm. A korábbi 5,5 literes kompresszoros motornál ez 27 lóerővel és 60 Nm-rel több. Az immár már 30 éves G ezzel a motorral 5,4 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órát, végsebessége pedig 210 km/óra.  És ez még csak a gyengébb variáns.

Most először jelenik meg 12 hengeres motor a G-osztály sorozatgyártású változatában. A G65 AMG 6,0 literes duplaturbós motorja 612 lóerős, forgatónyomatéka pedig szántáshoz is megfelelő 1000 Nm. Nem is meglepő, hogy a csak hosszú zárt karosszériával készülő változat képes 5,3 másodperc alatt elérni a százas tempót. A G65 230 km/órás sebességre is képes, ami igazán figyelemre méltó, hiszen a formája gyakorlatilag kocka, a tömege pedig üresen is 2,6 tonna.

Az új motorok mellé még hétfokozatú automata sebességváltó és természetesen három differenciálzárral szerelt négykerék-hajtás jár. Az autókat a korábbinál sportosabb külső és új utastér jellemzi. Bár ezen a téren van hasonlóság, a két modell ára igencsak eltérő, a G65 dupla annyiba kerül, mint kistestvére.

A 2012 júniusától árult modellek ára Németországban: G 63 AMG 137 504 euro (40,8 millió forint), G 65 AMG 264 180 euro (78,3 millió forint).