Ferdinand Piëch, a Volkswagen konszern felügyelőbizottságának elnöke 75-ik születésnapján (április 17-én) a dpa hírügynökség értesülése szerint az Audi megvásárolta az olasz Ducati motorkerékpár-gyártó vállalatot.

A Ducati motorkerékpár-luxusmárka megszerzése Ferdinand Piëch régóta dédelgetett álma volt. A luxus-autómárkák felvásárlása miatt egyébként a Volkswagen korábbi elnök-vezérigazgatóját már sok kritika érte. Ő bábáskodott a Lamborghini, a Bentley és a Bugatti akvizíciója felett.

A dpa hírügynökség értesülése szerint az Audi felügyelőbizottsága és a tulajdonos, a Volkswagen konszern felügyelőbizottsága szerdán adja áldását a 860 millió eurós akvizícióra. A hírügynökség értesülését sem az Audi, sem a Volkswagen nem kívánta kommentálni. Martin Winterkorn, a Volkswagen konszern elnök-vezérigazgatója a Ducati akvizíciójáról szóló értesüléseket eddig még egyértelműen nem erősítette meg, de nem is cáfolta.

Az InvestIndustrial igazgatója Andrea Bonomi nemrégiben “fontos üzleti eseményekről” tett említést, és ezzel összefüggésben az Audiról, mint hosszú távú befektetésekben érdekelt, ehhez pénzzel és technológiával egyaránt rendelkező vállalatról beszélt. Az olasz Ansa hírügynökség által idézett nyilatkozata szerint “nincs ellenére, hogy 20-30 százalékos részesedéssel vegyen részt (a Ducati) következő növekedési fázisában”.

Az 1926-ban megalakított Ducati a világ legendás motorkerékpár-gyártóinak egyike. Az alapítói tradíciókra nagy hangsúlyt helyező motorkerékpár-gyártó vállalatot néhány évvel ezelőtt vásárolta ki egy krízishelyzetből az InvestIndustrial kockázati tőkebefektető társaság. A tulajdonos nemrégiben jelentette be értékesítési szándékát egymilliárd eurós nagyságrendben.

A mintegy ezer alkalmazottat foglalkoztató Ducati tavaly 42 ezer motorkerékpár eladásával 480 millió euró értékesítési árbevétel után nyereséggel zárta az évet.

A Ducati minden elismertsége ellenére is az olasz gyár megvásárlásával az Audi nagy fába vágta a fejszéjét, mivel a motorkerékpár ipar nehéz időket él Európában. A gazdasági válság mélyebb sebeket ejtett rajtuk, mint az autógyártókon, és velük ellentétben még nem sikerült talpra állniuk sem. A motorkerékpár-piaci forgalom gyakorlatilag a felére csökkent a kontinensen. A pénzügyi válság megrendítette a fogyasztói bizalmat. Új motorkerékpár vásárlásától a potenciális ügyfelek könnyebben el tudnak tekinteni, mint egy új autó beszerzésétől.

Forrás: MTI