A Pekingi Autókiállításon új tanulmányautót mutat be az Audi. Az RS Q3 láthatóan szériaközeli változat, így sorozatgyártása sem lenne meglepetés. Ez lehetne az első RS-kivitelű szabadidő-autó.


A tanulmányautó motorja az RS3-ból ismert – Magyarországon készülő – 2,5 literes öthengeres turbómotor. Maximális teljesítménye 360 lóerő, amivel a RS Q3 5,2 másodperc alatt gyorsulhat százra. Csúcssebessége 265 km/óra.

A hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltó haldex-kuplungos összkerékhajtáshoz kapcsolódik. Normál körülmények között ennél csak az első kerekekre jut nyomaték, ha azok kipörögnének, akkor a hátsó tengely is beszáll.

Amellett, hogy a koncepció megőrizte a Q3 alapvető vonalait, az RS tervezői igazi sportgépet faragtak belőle. Az utat felfaló hűtőnyílások, a fekete hűtőmaszk, a sárvédőszélesítések, a diffúzor, az öblös kipufogók, no meg a 20 colos kerekek megteszik hatásukat.

Az egyébként RS-jellegzetességként szinte mindenütt fekete utastérben a karosszéria színére válaszoló díszítésű sportülések, kínai karakteres, alumíniumszerű műszeregység és karbonszálas díszítés jelzi az átlagosnál komolyabb potenciált.

Ezek után nincs is más hátra, mint hogy az Audi bejelentse a RS Q3 gyártását, amire van is esély, ha figyelembe vesszük, hogy az A1 Clubsport tanulmányból is megvalósult az A1 quattro. Nem is ez az első sportos tanulmány a Q3-ból, hiszen januárban mutatták be a Vailt.