A Citroën sikeresen vezette be prémium modelljeit, az eltelt két évben már több mint 200 000 darab DS-modell – DS3, DS4 és DS5 – talált gazdára a világon. A DS-termékcsalád története idén Kína meghódításával folytatódik, a márka a Pekingi Autószalonon mutatja be Numéro 9 névre hallgató tanulmányautóját.

A koncepció felvillantja a DS-család jövőjét, és előrevetíti a következő három modell – egy alsóközép-kategóriás prémium négyajtós szedán, egy szabadidő-autó és egy nagyméretű luxuslimuzin – stílusjegyeit.

A kupés jegyekkel megrajzolt sportkombi-tanulmány 4,93 méter hosszú, 1,94 méter széles, ugyanakkor a magassága csupán 1,27 m. A kényelmes belsőt a háromméteres tengelytáv garantálja.

A Numéro 9 konnektorról tölthető full hibrid. Alapmotorja most 1,6-os turbós benzines (később dízellel is bemutatkozik), teljesítménye 255 LE, nyomatéka 275 Nm. A hátsó futóműnél elhelyezett villanymotor 70 LE-t, 200 Nm-t tesz hozzá.

Képesek külön-külön is dolgozni, de ha kell, akkor összefognak, ilyenkor 295 lóerő vethető be, amely nyomán az autó 5,4 másodperc gyorsul 100 km/órás sebességre. Végsebessége 244 km/óra.

Erős igénybevétel vagy gyenge tapadási feltételek esetén a gépkocsi négykerék-hajtásra vált: a
villanymotor a hátsó kerekeket, a belső égésű motor pedig az első kerekeket hajtja. Különösen rossz közlekedési viszonyok között . pl. hóval borított emelkedőn – a vezető saját maga is átkapcsolhat 4×4-es üzemmódba.

Takarékosságban is kiemelkedő a Numéro 9. Az energiát lítiumion akkumulátorból nyerő villanymotorral önállóan 50 km-t tud megtenni a kocsi, zajtalanul. Vegyes használatban az átlagfogyasztását 1,7 literre ígéri a francia gyár.

Reméljük, a fenn beígért modellek minél többet juttatnak a közútra a technikából és az nem marad csupán elképzelés!