Hat évvel megjelenése után az Audi felfrissíti az R8 modellt, mielőtt 2015-ben a teljesen új variáns bemutatkozik. Ingolstadtban elégedettek lehetnek a tervezőcsapat korábbi munkájával, a kocsin csak apró változások várhatóak.


A fő újítás, hogy teljesen LED-es lámpákat alkalmaznak nemcsak hátul, de elöl is. Emellett a hűtőmaszk és a lökhárító hűtőnyílásai módosulnak minimálisan. Az utastérben kissé modernebbre cserélik a kapcsolókat, módosul a műszeregység és megújul a hi-fi és a szórakoztató rendszer.

Továbbra is 4,2 literes V8-as és 5,2 literes V10-es motorokkal készül az R8, de mindkét variáns takarékosabb, tisztább, ugyanakkor erősebb lesz a felújított modellekben. A V8-as teljesítménye 450, a V10-esé 560 lóerőre növekszik. Utóbbi így hozza a jelenlegi limitált GT-változat teljesítményét.

További újítás, hogy eltűnik a kínálatból az R-Tronic hatfokozatú automatizált kézi váltó, helyette a hétsebességes duplakuplungos S-Tronic automatát alkalmazza a gyártó. A hatfokozatú manuális sebességváltó megmarad.

A 2012 őszén, Párizsban debütáló megújult R8 legnagyobb dobása kétségkívül az E-Tron variáns megjelenése lesz. A prototípusként általunk is vezetett villanyautó 500 kilónyi lítiumion akkumulátort cipel az első ülések mögött, így a belsőégésű motortól és a sebességváltótól megszabadított járgány 1600 kilót nyom majd.

Villanymotorja 230 kW teljesítményt (312 LE) nyújt, amivel 4,8 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet az E-Tron. Végsebessége 200 km/óra, elektronikusan korlátozva. Az ára igencsak figyelemreméltó, 150 000 euró, ami jelen áron nagyjából 45 millió forint.