Tavaly ismét rekordot döntött az Audi eladásban, árbevételben és nyereségben egyaránt. A Volkswagen prémiummárkája azonban további növekedést tervez, amelynek alapja újabb modellek bemutatása. A brit Autoexpress információi szerint egyik új modelljük az A4-es alapjaira épülő egyterű lehet.


Az egyelőre az Audi kombi jelzése, az Avant szó nyomán SuperAvantnak nevezett modell a jelenlegi A4-nél kényelmesebb és variálhatóbb utasteret kínál majd. A magasan futó tető biztosítja a nagy fejteret, míg az ülések variálhatósága a praktikusságot.

A második sor ülései sínen csúsztathatók, így miközben a középső ülés lehajtható, a két szélsőt hátratolva az A8-aséhoz mérhető lábtér várja az utasokat. Ráadásul ezek mögött is találunk két, a padlóba hajtható ülést, azaz szükség esetén hét személy is utazhat a SuperAvanttal.

Nem véletlen, hogy az Audi ilyen modellt tervez, ellenfelei – a Mercedes a B-osztállyal, a BMW egy még nem ismert kis egyterűvel – szintén a praktikusabb autókat kereső vevőket célozzák. Egyelőre azonban a SuperAvanatnak egy másik harcot kell megvívnia. A tervezőinek meg kell győzniük a cég igazgatótanácsát, hogy eladható úgy, hogy nem sérül az Audi prémium jellege.

Állítólag a probléma onnan ered, hogy a 2006-ban kiállított Roadjet, amely szintén praktikusságot kínált, nem volt túl sikeres, ezért valósították meg helyette az A5 Sportbacket. A SuperAvant mellett ezért a tervekben szerepel az A4 Avant nyújtott tengelytávolságú kivitele, amellyel egy a vevők által jól ismert forma kínálna nagyobb helyet a hátul utazóknak.

Míg ezek a modellek kérdésesek, addig a Q6 magvalósítása már eldöntött tény. Az új szabadidő-autó feladata, hogy a BMW X6 ellenfele legyen. Kevésbé praktikus, viszont sokkal feltűnőbb lesz, mint a Q7, amelytől a technikát örökli. A Q6 a Bentley és a Lamborghini új szabadidő-autóival párhuzamosan valósul meg.