Igazán hálás lehet az a süni, amely péntek reggel, Alsó-Szászország egyik gyorsforgalmi útján halad keresztül. Az épp ott autózó Jörg Daecher ugyanis ahelyett, hogy elütötte volna, megpróbálta kikerülni, a manőver közben viszont összetörte autóját.


Miután a sofőr félrerántotta a kormányt, az autó megcsúszott, majd a szalagkorlátnak ütközött, összetört az eleje és a hátulja is. A helyi rendőrség közlése szerint a süni és Daecher úr is sértetlenül megúszta, de az autóban komoly kár keletkezett. Egyes beszámolók szerint a motorja is megsérült.  

Az 53 éves üzletember nem épp egy átlag VW Golffal kocsikázott, hanem egy Ferrari F512 M-mel, ami a Testarossa módosította változata. Az 1995-ös jármű ma is jelentős értéket képvisel, a javítása sem olcsó mulatság.

Az 1984-ben bemutatott Testarossát – amely név a motor piros hengerfejére utal – a Pininfarina stúdió tervezte. Eredeti motorja 4,9 literes V12-es volt 390 lóerős teljesítménnyel. Ezzel a sportkocsi 5,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 290 km/óra.

1991-ben 512 TR néven érkezett a felújított változat, abban már 428 lóerős volt a motor. A jármű gyorsulása 4,8 másodpercre javult, végsebessége 313 km/órára nőtt.

1994-ben mutatkozott be az F512 M. Ekkora a V12-es blokk már 440 lóerőnél járt. Így a kocsi képes volt 4,7 másodperc alatt elérni a 100 km/órát. Csúcssebessége pedig 315 km/óra volt. Erről az autóról nem csak a Testarossa felirat hiányzott, de eltűntek a bukólámpák, melyeket hagyományos bura mögé rejtett fényszórók váltottak fel. Különleges felnikkel szerelték, amelyeket úgy alakítottak ki, hogy légcsavarként működve a menetszelet a fékhez vezessék, hűtve azt.

Tudni akarja autója valós fogyasztását? A vezess.hu online autós naplója megadja a választ!