A korábban kiszivárgott képek után a Mercedes-Benz hivatalosan is bemutatta az új GL-t. A terepjáró 5120 mm hosszú, azaz két centivel nagyobb, mint korábban. Továbbra is hatalmas, 31,6 centivel hosszabb mint a cég közepes szabadidő-autója, az ML. Az új GL-nek nem elég akármilyen garázs, hiszen 2141 széles és 1850 mm magas. Tengelytávolsága 3075 mm. Az utastérből állítható felfüggesztéssel 285 mm-re növelhető a kocsi hasmagassága, a gázlómélysége pedig 600 mm.


Alapfelszereltségként 18 colos kerekek járnak a modellhez, de felárért 21 colos felnik is kérhetők. Aki sportosabb kivitelre vágyik, már a bevezetéstől kérhet AMG csomagot, amelyben mélyebbre nyúló lökhárítók, krómozott küszöbök és 21 colos kerekek szerepelnek.

2-3-2 kialakításban kínál hét felnőttnek kényelmes helyet a GL, elődjénél mindhárom sorban nagyobb váll- és fejtér várja az utasokat. Felárért a második üléssor ülései elektromos mozgatással teszik szabaddá az utat a hátsó sorba beszállóknak.

A műszerfal szinte egy az egyben az ML-ből került át, az utastér fa- vagy fémbetétekkel csínosítható, számos kárpit és bőr kombináció elérhető. Alapáron jár a multi-kormány, a kényelmet hűtő-fűtő pohártartók fokozhatják.  Csomagtartója 680 literes, de az ülések lehajtásával akár 2,3 köbméterre is bővíthető.


A hagyományos biztonsági rendszerek, mint a blokkolásgátló, menetstabilizáló és sok-sok légzsák mellett olyan rendszerek védik az utasokat, mint az aktív oldalszél-segéd, amely a szériafelszerelésként adott légrugózás segítségével küszöböli ki az oldalszél negatív hatásait. De van aktív sávtartó, holttérfigyelő, ütközésre figyelmeztető rendszer, fáradtságfigyelő, aktív parkolósegéd, 360 fokos kamera, aktív fényszóró és éjjellátó kamera is.

Ám nemcsak a bent ülőkre figyel Mercedes, hanem a gyalogosokra, bringásokra is. A tükröket, a lökhárítókat úgy tervezeték, hogy baleset esetén kisebb sérülést okozzanak. Szériafelszerelés az aktív motorháztető is, amely csökkenti az elgázolt személy sérüléseit.

Európában kétféle motorral készül az új Mercedes GL, mindkettőhöz hétfokozatú automata sebességváltó és állandó összkerékhajtás tartozik.  

A GL 350 BlueTEC 4MATIC motorja 3,0 literes dízel 258 lóerős teljesítménnyel és 620 Nm nyomatékkal. Miközben képes akár 7,9 másodperc alatt százra gyorsulni és akár 220 km/órás sebességet elérni, a szabvány szerint fogyasztása 7,4 liter. Utóbbi 20 százalékkal jobb érték, mint elődjénél, így egy tank üzemanyaggal akár 1280 kilométerre is eljuthat.

A GL 500 4MATIC BlueEFFICIENCY 4,7 literes benzinmotorja már falánkabb, fogyasztása 11,3 liter a szabvány szerint. Persze teljesítménye is komolyabb, 408 LE, nyomatéka pedig 600 Nm. Ez a modell 5,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, végsebessége 250 km/óra.

Európában várhatóan 2012 végén, 2013 elején indul a Mercedes GL forgalmazása. A modell a megújult GLK és G valamint az egy éve bemutatott új ML mellé érkezik.