Repülő autók prototípusát tesztelték az Egyesült Államokban és Hollandiában, ám az új közlekedési eszköz nem jelent menekvést a dugókból, ugyanis mind felszálláshoz, mind leszálláshoz kifutópályára van szüksége.

6,7 litert fogyaszt közúton

6,7 litert fogyaszt közúton


Az amerikai Terrafugia Inc., amely 2006 óta dolgozik a repülő autó kifejlesztésén, hétfőn jelentette be, hogy a jármű prototípusa sikeresen túl van az első tesztrepülésen, 426 méterre emelkedett, és 8 percig maradt a levegőben. Összehasonlításul: az utasszállító repülőgépek 10 000 méterre emelkednek.

A Transition kétüléses, négykerekű jármű, amely összecsukható szárnyainak köszönhetően egyaránt részt vehet a légi és a közúti forgalomban. A földön óránként 112 kilométeres sebességre képes, a levegőben óránként 185 kilométert tesz meg. Közúti forgalomban 6,7 litert fogyaszt átlagosan.

A vállalat célja, hogy a jármű jövőre már kereskedelmi forgalomba kerüljön, a Transition fogyasztói ára 279 ezer dollár (62,2 millió forint) lesz. Eddig száz potenciális vásárló fizette be a 10 ezer dolláros előleget, hogy az elsők között juthasson hozzá a repülő autóhoz, amikor az forgalomba kerül. A Terrafugia Inc. szerint mindössze 20 órás repülés alatt elsajátítható, hogy miként lehet biztonságosan közlekedni a járművel a levegőben.

A Transitiont bemutatják az április 6-án kezdődő New York-i Nemzetközi Autószalonon.

Nagyjából 80 millióba kerül a PAL-V

Nagyjából 80 millióba kerül a PAL-V


Túl van már néhány tesztrepülésen a holland konstruktőrök által kifejlesztett PAL-V (Personal Air and Land Vehicle), azaz légi és közúti személyautó, amely mind az égi, mind a földi sztrádán óránkénti 112 kilométeres sebességre képes. Robert Dingemanse, a raamsdonksveeri székhelyű PAL-V társaság igazgatója kedden közölte, hogy az első sikeres próbarepülést a múlt hónapban egy hollandiai katonai támaszponton hajtották végre.

A PAL-V girokopter, amely 500 kilométeres utat képes megtenni 1200 méteres magasságban. Amikor landol, “behúzza” rotorját és átalakul háromkerekű közúti járművé, amelynek egy tankolás 1200 kilométerre elegendő. A felszálláshoz 165 méteres kifutópályára van szüksége, leszálláshoz pedig 30 méteresre, ezért csak repterekről startolhat, s ott is szállhat le.

A tervek szerint a PAL-V 2014-ben kerül kereskedelmi forgalomba 250-300 ezer eurós (73-88 millió forint) áron.