A Peugeot nem készít kombit az új 208-asból – árulta el a gyár egy forrása az Automotive News Europe-nak. A 208 elődjéből, azaz a 207-esből, illetve az azt megelőző 206-os modellből is létezett SW, azaz kombi változat.

A HR1-ből készülő szabadidő-autó ősszel mutatkozhat be

A HR1-ből készülő szabadidő-autó ősszel mutatkozhat be


A pletykák szerint a kombi helyett egy kis szabadidő-autóval próbálkozna a cég. “Ez egy érdekes szegmens. Jelen kell lennünk” – mondta Guillaume Couzy, Peugeot marketing- és kommunikációs igazgatója még márciusban, a Genfi Autószalonon.

A szabadidő-autó változat megjelenését erősíti az a tény, hogy 2010-ben HR1 néven egy ilyen tanulmányt mutatott be a Peugeot a Párizsi Autószalonon. Úgy tudni, ősszel szintén Párizsban már a sorozatgyártású variáns áll a nagyközönség elé.

Nem erősítette meg a Peugeot szóvivője, hogy dolgoznának egy 208-as alapú szabadidő-autón, de azt egyértelművé tette, hogy egyre nagyobb a jelentősége ennek a piaci szegmensnek, ahol pl. Nissan Juke is komoly sikert ér el.

A lapnak nyilatkozó szóvivő kifejtette ugyanakkor, hogy a 208-as kínálata nem feltétlenül egyezik majd meg a 207-esével. “Például nem fogunk olyasmit kínálni, mint a 207 CC” – mondta. Vagyis eltűnik a kis kupé-kabrió is a Peugeot kínálatából.

Még 2000-ben mutatta be a márka a 206 CC-t, amely egész éves kabriózást kínált a kisautók között. Ez volt az első nyitható fémtetős kis autó, később számos gyár követte az újítást. A franciák a 207-es esetében is elkészítették ezt a változatot, de úgy tűnik, nem volt elég sikeres az ötlet.