Alapesetben 270, lehajtott üléssel 1045 literes csomagtartójával a mai SX4 túl kicsi családi autónak

Alapesetben 270, lehajtott üléssel 1045 literes csomagtartójával a mai SX4 túl kicsi családi autónak


Minden autógyár nehéz helyzetben van alsó középkategóriás modell nélkül, így a Suzuki palettáján is méretes lyuk tátong a Kizashi alatt.

Bár az ötajtós SX4 kiviteltől függően csak 14,6 illetve 17,6 centivel rövidebb egy Golfnál, 270 literes csomagterével ugyanúgy a kiskategóriába tartozik, mint a Swift vagy az Alto.

Új SX4 2013-tól

Az első generációs SX4 méretben túl közel áll a Swifthez, ezért a Suzuki öblösebb autóval váltja le a városi SUV-t. Utódja várhatóan tágasabb lesz és bőségesebb csomagteret kínál majd.

Nagyon korán ráérzett a Suzuki, hogy van igény SUV-nak látszó, de városi használatra tervezett kisautókra. Az SX4 divatot teremtett, a Toyota reakciója az Urban Cruiser, a Nissané a Juke, a Kiáé a Soul volt, az Opelé pedig a Mokka lesz

Fontos különbség a jelenlegi szériához képest, hogy az 1,6 literes dízelmotort nem a PSA Peugeot Citroën, hanem a FIAT szállítja. Az új SX4 generáció gyártása 2013-ban kezdődik Esztergomban – tudtuk meg nemrég Takeucsi Hiszasi úrtól, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatójától.

Jelenlegi információink szerint valószínűtlen, hogy az új SX4 kombi karosszériával is megjelenne illetve a lépcsőshátú gyártása átkerüljön Japánból Esztergomba.

Kell az új SX4, hogy a Sedici és az Agila kifutása után ki lehessen használni Esztergomban az évi 300 ezer autóra bővített gyártókapacitást

Kifut az Agila és a Sedici

Az új modell sikere létfontosságú a hazai autógyárnak, mert meghatározó együttműködések érnek véget a következő három évben: a Splashre épülő Agila utódját az Opel a General Motors konszernen belül készíti el és a következő SX4-ből sem lesz FIAT-emblémás változat, tehát kifut a FIAT Sedici (magyarul 16, a 4×4-ből).

Jó esély van rá, hogy az új SX4 gyártásának felfutásával az esztergomi üzem teljes kapacitásán termeljen. A gyárbővítő beruházások befejezése óta – háromműszakos üzemben – évi 300 ezer autó készülhetne a Magyar Suzukinál, de a kereslet visszaesése miatt ennél jóval kevesebb autó hagyja el a gyárat. A termelés a tervek szerint idén sem haladja meg jelentősen a 2010-ben és 2011-ben gyártott 170-180 ezer autót. A legjobb év 2008 volt, amikor 282 024 autót értékesített a cég, 92 százalékban exportra.