Laurens van den Acker átfazonírozza a rombusz- (sokak szerint inkább vagina-)emblémás márkát. A Renault-k jövőbeni arcát a DeZir tanulmány villantotta meg 2010-ben, a szériaautók között elsőként a modellfrissítés utáni Twingón jelent meg. Az autót Lencsés Csaba már bemutatta, csőtésztával és királyi budoárral együtt, ezért most a magyarországi kínálatról írunk.

Könnyen egyedire szabható az autó belső díszítésekkel, tetőmatricákkal, színes tükörházakkal, dísztárcsákkal és felnikkel. Összesen 300 ezer féle Twingót lehet konfigurálni

Egy motor, három felszereltség

Itthon egyetlen motorral kapható az autó, az 1,2 literes benzines 75 lóerős. Turbós, 100 lóerős változata nem szerepel az árlistán, ahogy a 75 és a 85 lóerős 1,5 dCi dízel sem. Utóbbiaknak itthon végképp nincs sok értelme városi autókban, amióta a Fidesz-kormány feljebb srófolta a gázolaj jövedéki adóját.

Twingo I: milyen használtan?

Használt Twingókat a cikk írásakor 150 000 forinttól listázott a Vezess.hu használtautó-keresője. Az 1993-tól értékesített autókból a legidősebbek már nagykorúak, érdemes inkább a kényelmesebb ülésű és biztonságosabb karosszériájú modelleket keresni, amelyek az 1998-as átdolgozás után készültek. Ezek sem drágák, félmillió forint alatt elhozhatóak. 44-es lábbal már nagyon szűk a pedáltér, egyéb infók és műszaki hibalehetőségek a Twingo használttesztjében itt.

Franciaországban fényűző Initiale is kapható, de itthon más a felhozatal. Az alapmodell az Acces 2 590 000 forintért, két légzsákkal. Ezt a modellt elkerülnénk a szervokormány és a légkondi hiánya okán.

2 990 000 forint a Twingo Dynamique listaára, a legolcsóbb az Access, 2 590 000 forintért. Minden modellre 150 ezer Ft árengedmény érvényes ezekből az összegekből

A Trend az ésszerű

Ár/érték arányban jobb a listaáron 2 890 000 forintos Trend kormányrásegítéssel, első oldallégzsákkal, manuális légkondival, tempomattal, elektromos ablakemelőkkel és motoros tükörállítással.

2,9 millió forintért a Trend jó választás négy légzsákkal, légkondival, szervokormánnyal és többek között tempomattal

Ehhez a verzióhoz 90 ezer forintért rendelhető, míg a Dynamique csúcsmodellben alapáron jár a sínen csúsztatható hátsó ülés, amivel azonban négyszemélyes az autó.

A Dynamique csak egy felszereltséget jelöl, nem jár hozzá erősebb motor, mint a másik kettőhöz. A Twingo legvonzóbb extrája a harmonikatető, amely limitált verziókhoz lesz majd elérhető.

2012-ben bővül a motorkínálat, mert megérkezik az RS és az RS Gordini, mindkettőben a 6750-es fordulatszámon 133 lóerős, ezerhatos szívómotorral.